Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Köylüler kendileri yetiştirdikleri halde şehirliler kadar et yiyemezler

Köylüler kendileri yetiştirdikleri halde şehirliler kadar et yiyemezler
 

Çok garip, değil mi? Kapında yüzlerce baş davar mal; ama sen birini kesip yiyemiyorsun. Komik bir şey söyleyeceğim size, şehirdeki asgari ücretli köy ağasından daha fazla et yiyordur.

Ben köyde yaşadım, bayramlar dışında et yediğimi hatırlamıyorum. Köylüler tavuk bile kesmezler.

Peki, bunun nedeni nedir? Yokluktan mı? Yok canım, çoğunun kapısında sürüyle mal davar; 500 koyunun senede 10 tanesini kessen nolur.

Malı davarı köylünün tek varlığıdır. Eğer keserse varlığının eksileceğini hatta tükeneceğini düşünür. Köylerde insanların itibarı sahip olduğu varlıktır. Fakirleşip diğerlerinden aşağı kalmak istemezler.

Ya zaten bu mal davar sonuçta doğuruyor. Kesip yesen bile arkadan geliyor. Ama işte köylü bir öküz kesse battım sanır. Köylüde fakirleşme korkusu çok fazladır. Aslında bu da biraz normal; çünkü varı yoğu elindeki malıdır. Şehirli bu maaşı harcarsa bir sonraki maaş var.

Ben yine de köylünün bu tavrını normal görmüyorum. Mal davar yetiştiriyorsun ama yiyemiyorsun. Ha ölecek falansa keser. Et yemeyeceksin, ot yemeyeceksin köyde niye yaşıyorsun o zaman. Hani sağlık falan gerekçen olsa anlarım yine de. Bana tuhaf geliyor doğrusu. Bu arada köylüler hatırlı kişi, misafir filam geldiğinde kuzu keserler; ama sadece geldiğinde.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..