Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Köylünün suçu ne

Köylünün suçu ne
 

Google`dan aldim


Siz hiç Turkiye`de herhangi bir köye gittiniz mi? Benim binlercesine gitme imkanım oldu. Aktif pazarlamacılık yaptığım dönemde gelişigüzel olarak binlerce köye gittim. O güzel Anadolu insanının hangi şartlarda yaşadıklarını görme imkanım oldu. Kimi yerleşim yerleri dağın tepesine yapılmış oralara hizmet götürmek mümkün değil. Orada yaşayanlar kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılıyorlar. Herhangi bir beklenti içinde değiller. Köylülerin zengin olmak gibi bir niyetleri yok, onlar sadece ürettiklerini tarladan toplayıp sattıktan sonra, kışlık ihtiyaçlarını kilerlerine koyunca kendilerini dünyanın en mutlu insani hissediyorlar.

Bazi koylerde vatandaslar,  kamu yoneticilerinin (kaymakam, ogretmen vs gibi)  yardimi ile bir araya gelerek bazi yatirimlar yaptilar ve basarili oldular. Emegi gecen kamu gorevlilerini kutluyorum. Bu calismalar tamamen insan sevgisi ile ozverili olarak yapilmaktadir.

Iktidara gelenler secildikten sonra koyleri bir daha akillarina bile getirmezler. Bu durum 1950 lerden beri boyledir. Koylulerin bilinclenmesi ve kalkinmasi politikaci icin dusndurucu durumdur. Bilincli toplumu kandirmak simdiki gibi kolay olamaz. Bunun icin koy halki gormezden gelinerek arka plana atilmistir.

Son on yilda uygulanan politikalar ile koylerde uretim yapilmasi engellenmistir. Hayvancilik diger ulkelerden ithal edilen hayvanlar sayesinde yapilamaz hale getirilmistir. Koylulerin durumu icler acisidir. Bankalardan aldiklari kredileri odeyemez hale gelmislerdir. Manzara boyle iken cikarilan yeni buyuk sehir yasasina gore,  koyler ortadan kaldirilarak , koylulerin oralardan goc etme ortami saglanmistir. Nedeni halihazirda ekonomik olarak zor durumda olan koyluye,  altindan kalkamayacagi yeni mali sorumluluklar getirilerek koy yasami ortadan kaldirilmistir. Sehirlerde yasayan bizler bunu gormezden gelemeyiz, koylulerin urettigi urunler sayesinde bugunlere geldik. Koylunun olmadigi bir yerde kentlinin olmasi mumkun degildir.

Dunyanin tum devletlerinde koy halki  cesitli sekillerde tesvik edilerek uretim yapilmasi saglanir. Eger gunluk ihtiyacimiz olan sebze, meyve, bakriyat ulkemizde uretilmez ise, diger ulkelerden ithal edilen urunler ile, dusunce yapinizi ve vucudunuzu etkileyecek hormonlari size afiyetle yedirirler. Yediriyorlarda.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...