Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '10

 
Kategori
Şiir
 

Köyümü istiyorum

Işıltı şatafatında yorgun düşen gözler
Kamaşmalar esrarında sürmeli ilintiler
Yönü saptırılmış, kundaklanmış gelecek
İnsanı boğan kemiren bir kent yaşamı
Yığışım, başkalaşım zarı, yozlaşma harı
Tuvale sığmayan esrik renkli yüzler
Aldanışlar, kırılganlıklar, yanılsamalar…
Köyümü düşünüyorum, köylümün sesini
Her türlü kirlilikten uzak izlerde özler
Nerde arının emeğin kutsandığı köyüm!

Dağ kokulu, bağ dokulu bülbül ötüşlü
Yeşilin vefasında gül gülüşlü köylüm.
Olguları sırtlayıp yaşam yüküyle yürümek
Alacakaranlıklarda ışığı bekleyişler.
Kır çiçekleriyle sevişmek renk renk
Papatya fallarıyla aşka büyümek
Umudu giydiren sarı başaklı rüzgârlar
Meralarda geçim kaynağı hayvanlar
Akşamın sesinde kuzu koyun sevişmeleri.

Ayın yıldızların büyüsünde bir çocuk kalbi
Bilinmezliklere doğru yön bulma peşinde
Usunda düş buketleri umuda okumaya dair
Küresel etkileşimlerden uzak
Kültür kirliliğinden habersiz
Nasırlı ellerle, karın kuruntularıyla
Annesine çeşmeden su taşıma sevincinde.
Birdirbir, körebe, saklambaç, taş oyunu
Çelik çomak oyunu…Sayılara ulaşma…

Her zaman büyülü bir aşk sevdasın İstanbul
Şiirlerinde, şarkılarında gül bülbül aşkı
Nedim, Yahya Kemal, Münir Nurettin Selçuk
Şehir ışıklarıyla nakışlanmış günceler
Yedi tepene sinmiş anılar yıllanmış mey
Lacivert sularında yaşam çığlıkları
Medeniyetlerin görkemli dem keyfi
Ölümsüz güzellikler senfonisi ebem kuşağı
Ne yaşanmışlıklar tütsülendi buhurdanlıklarda..

Romantik aşk filmi çürüğünde zamanlar
Dostluk eğrisinde betimlenmemiş kurgular
Internet ağına tutsak riya tecridinde yaşamlar
Çözümsüz kavramlar, kadran karası boşluklar

Hasretler emziren, “Orda bir köy var uzakta”
Bin bir çeşit meyve bahçelerinin bal yemişleri
Asma bağlarının mor salkımlı üzümleri hasatta
Pamuk tarlasında kar beyazlı, al yapraklı düşler
Özü kemirmekte şehir yalnızlığı, kimin umurunda
Köylümü, köyümü acil bir şekilde geri istiyorum
Yeniden şenlensin yaşamlar, gül kıvrımlı gülüşler..

Artık yoruldum kent ayrışması çözmekten
Yoruldum sıla özlemleriyle acı süzmekten
Usum almıyor, ruhum durağan bezmekten
Kalabalığın yalnızlık sularında boğulmuşum
Artık paydos yeniliğin, değişimin ışıltılı aldanışına
Pes artık tuzaklı görkeme, tövbe ölümle can bulmaya
Biz bize kalsın, biz bizle olsun! Artık dayanamıyorum
Yitirilmekte olan beni, gönül aynasını geri istiyorum
Acilen unutulmuş köylümü, uzaktaki köyümü istiyorum…

Gülşen Şenderin

 
Toplam blog
: 75
: 381
Kayıt tarihi
: 16.08.08
 
 

Mektuplaşarak, Bakırköylü şair Cumhur Şenderin'le evlendim. İki kızım bir oğlum var. Oğlumdan ise bi..