Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '11

 
Kategori
Kitap
 

Koza kelebeği bilmez

Koza kelebeği bilmez
 

Kişisel Gelişim üzerine okunabilecek en değerli yazarlardan biri benim için. Robin Sharma ve yazdıkları hayatımızda uygulamaya geçirdiğimiz anda, elimizdekilerin değerini anlamamızı, dünyada ne kadar özel bir varlık olduğumuzu, kaderimizi yine kendimizin keşfetmesi gerektiğini, asıl başarının içsel başarı ile başladığını ve daha birçok öğrenmemiz – uygulamamız gerek tanımların önemini hissetiriyor. Son okuduğum kitabı “Koza Kelebeği Bilmez” yakın çevreme ve özellikle değer verdiklerime önemle tavsiye ettiğim bir kitap. Okundukça sayfaların nasıl tükendiğini anlamayacak, zaman kavramını unutacaksınız. Ve öyle ince nüanslarla soru işaretleri oluşturuyor ki, siz bile yaptığınız yanlışlara şaşırıp kalıveriyorsunuz. 

 

Kitabın tanıtım yazısından kısaca bir kesit paylaşmak istedim. “'Kaderini ancak sen keşfedebilirsin, senin için hazırlanmış yolu ancak sen bilebilirsin. Orası kalbinin seni davet ettiği yoldur.

Nasıl ki koza kelebeği bilmez, halbuki kaderidir onun kelebek olmak. Ancak cesur olursa, cesaret ederse bir yumağın içinde sıkışmış kalmışlıktan, kabuğunu kırarak gökyüzüne, özgürlüğe kanat çırpar. İşte insanoğlunun hikâyesi de budur. Asla kaderini baştan bilmez ve eğer geçilmemiş yollardan geçmez, açılmamış kapıları açmazsa, sonunda bir anlamda açılmadan iade olacaktır. Uykulardan uyanmanın, özgürlüğe kanat çırpmanın zamanı gelmedi mi? Sözleri beni şoka sokmuştu.

Cesaretimi topladım ve sordum:

- Umarım sormamda bir sakınca yoktur, ama kimsiniz siz?

- Adım Julian Mantle ve buraya senin rehberin olarak hizmet etmeye geldim.

- Julian Mantle mı? Ferrari'sini Satan Bilge mi? Ciddi olamazsınız?

Tüm gazeteler bu mucize adamın ülkeye dönüşünü yazıyordu. 

 

***** 

 

Belkide kendimizi önemsiz, değersiz, sıradan, terk edilmiş, korkak, aciz, yılgın ve bıkkın hissettiğimiz bir anda hayatın unuttuğumuz taraflarına ışık tutan bir rehber bu kitap bizler için. Böyle süreçleri hepimiz yaşayıp, zaman zaman isyan fırtınaları koparmazmıyız içimizde? İşte tamda o sırada negatiflikler bizi esir almadan biz onların üzerine gitmeliyiz. Dün geçti, yarın muamma, gün bugün! Bir yerden başlamalı ama o yer hemen şimdi olmalı. 

 

Kitabı alacak olanlar için şimdiden keyifli yolculuklar. İçsel kimliğinize, içsel başarılarınıza doğru bir yola çıkıp, hatalarınızla yüzleşip temiz bir sayfa açacağınızdan şüpheniz olmasın. ''koza için hayatın sonu olarak görünen şeyi ustalar kelebek olarak görür.'' Kendi hayatınıza ustalık edecek olan yine sizsiniz. 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..