Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '09

 
Kategori
Felsefe
 

Kozmik şakalar

Merhaba;

Sayılar sizin için ne kadar gizemlidir bilemem. Ama ben hep merak etmişimdir. Sayılarla ilgili bir şeyler okumak istemişimdir. Kimler, nasıl ve neden bulmuşlar?

Uzun seneler önce bir şey dikkatimi çekmişti. Paylaşmak isterim. Çok merak ettiğim, ya da ilgilendiğim her neyse bir gün mutlaka onunla karşılaşma imkanım olmuştur. Bu kimi zaman bir dışarıdan gördüğüm bir ev, kimi zaman bir ünlü insan, kimi zaman konu ile ilgili kitap, eşya, yer.. Aklınıza ne gelirse. Bu ilginin mütecessis bir merak ve ilgi olmadığını da eklemeliyim. Benim hoşuma giden bir davranışı ya da ilgi alanım içindeki bir konuyu anlamak, görmek, çözmek gibi bir merak. Yoksa öyle magazinsel bir meraktan bahsetmiyorum. En çok da kitaplarda yaşarım bunu. Çünkü boş vaktim olduğunda en sevdiğim şey kitapçıları dolaşıp, kitapları incelemek, onların kokusunu içime çekmek, bazılarına dokunmak, bazılarının ilk ve son sayfalarını okumak. İşte böyle günlerde, bir kitap bana göz kırpar( mış ) gibi olur ve elim kendiliğinden ona uzanır.

Hatta bazen boyum yetmediğinden yardım isterim. Bakarım ki uzun zamandır merak ettiğim konuyu açıklayan bir kitap. Ya da en olmadık bir zamanda arkadaşlardan, eş ve dostlardan biri “....... bunu sever, dedim” diyerek onu almış ve bana hediye ediyor. Sanki evrenle aramızda açıklanamaz bir iletişim var.

İşte yine böyle Kadıköy’deki sahafların birinde gönlümce keyiflendiğim bir gün. Elimde çok az bir para, 2.el kitaplara bakıyorum. Öyle güzeller ki. Yavaş yavaş yürüyerek dükkânı dolaştım. Tam çıkacakken yeni gelenler rafında bir kitap “Sayıların gizemi-ANNEMARIE SCHIMMEL” uzanıp, aldım. Hızlıca bir göz attım içine. Hem mistik, hem felsefî, hem de aritmetik bilgilerle dolu bir kitap. Fiyatını öğrenince alamayacağım için üzüldüm. Benim için çoktu. Belki normal idi. Ama bana çoktu.

Bir hafta sonra aynı kitap bir arkadaşım tarafından bana hediye edildi. Ne ben bahsetmiştim, ne de onu o aralar görmüştüm. İşte böyle. Bilgiler buna KOZMİK ŞAKA diyor. Bir başka sohbette de sayılarla ilgili bilgi alışverişi yaparız.

Sizinde böyle hoş kozmik şakalar yaşamanız dileğiyle sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..