Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '13

     
    Kategori
    Sınavlar
     

    KPSS 2013 adaletsizliğin zirvesi

    Arkadaşım o ekranın başında eğer bu yazıyı okuyorsan bil ki bunun sebebi az önce çökmüş olan PC den dolayı önceki yazımı kurtaramamamdır. Sabah saat 3.00 ve halen azimliyim bu yazıyı size ulaştırmakta. KPSS HAYATTAN BEZME SEBEPLERİMİZDEN BİRİ. Hangi bir sistem bozukluğuna isyan etsem hangisini düzeltmeye kalksam kendimi mi düzeltsem napsam bilemiyorum. Bu sistemde bizi harcayan sınava mı bunu icat edene mi göz yumana mı isyan etsem. Evet evet. herkes göz yumuyor. Bir ağaç için ortalığı yakıp yıkan insan güruhu insan yangınını çağ yangınını kültür yangınını görmüyor, görmezden geliyor. Bir muhalife laf yetiştirmek için dünya üstü tur atan bizim düştüğümüz duruma göz yumuyor. Hukukçusu göz yumuyor. Gazetecisi göz yumuyor. Öğretmeni velisi herkes.

    Biz kimiz söyleyeyim. Biz 5+3+3+5+ son olarak 2 yıl formasyon + min 1 yıl kurs = 19 yıl mürekkebi yalamaktan bilgi zehirlenmesi ve bunalım geçiren öğretmen adaylarıyız. Kısaca bir ömür okuduk ama hala mesleğimizi yapamıyoruz. Problemlerin ucu gelmez anlatsam kısaca hemen özetleyeyim ...

    KPSS öncesi rezalet evresi

    1. safha. Bir sabah üniversitelerden öğretmenlik hakları alınır. Hukuken itiraz edersin fakat dikkate alınmazsınız. Binlerce kişi boşuna o okullarda okumuştur.Söz konusu okullar öğretmen yetiştirmiyorsa ne yetiştiriyordur ki?  Tek günahın 1 sene önce o okula girmemektir. Keza bir sene önce giren sınavsız şartsız öğretmendir. Artık mezun olunca elinde bir mesleğin yoktur. Çünkü özel okulların seni alması için kart hamili yakinin değildir.!!! 16 yıl sonunda vasıfsız konumuna düşersin. Lise mezunu ortaokul mezunu adam senden daha tecrübelidir çünkü iş piyasasında. İş bulman mucizedir. Ya vasıfsız ya fazla vasıflı bulunursun.

    2.safha . Mezun olursun o okuldan ama formasyonun yoktur. Kimse seni öğretmen olarak işe almakta istemez. Yine ücretli öğretmen olmak için okul müdürü yakinin ! değildir. Komşusunu işe alır seni almaz mesela.

    3. safha. Ararsın tararsın bir takım işler bulursun barınamazsın. Çünkü senin istediğin bu değildir. 6 yıl bekledikten sonra Aa. bulunduğun şehir çevresinde ne tesadüftür ki formasyonu sadece özel üniversiteler açar. Bak sen? Devletten mezun olup öğretmenlik lisansını özel üniversiteden almak enteresandır. Bir de üstüne ailenin alın teri milyarları vererek. Çünkü bu formasyonu almadan öğretmen olunamamaktadır. 2 yıl Ales kursuydu formasyondu sürünür ve yolunmuş tavuğa dönersin.

    KPSS dönemi rezaleti

    1. safha

    Problem 1: Kaynak kitap yok. Her kitapta başka bilgi var. Git bütün yayınları satın al.

    Problem 2. Doktora seviyesinden ortaokul derslerine dön. Keşke bilseydim hep ortaokulda kalırdım. 

    Niye bu kadar sene okudum ki ?

    Problem 3. KPSS kursuna yazıl. Kurs kibar  dolandırıcı eğitimciler yuvası. Senet imzala. Ama vaad edilen eğitimi alma. Denetim yok. Mevlam saldı çayıra Allah kayıra. Git konuş. Yaparız hallederiz?

    Problem 4. Ezberleyeceğim diye her gün sayfalarca oku oku oku ... Anlamadan bahsetmiyorum bile sadece ezber. Toplam 11 kitap !!!!!!! Hepsi diyelim 200 sayfa etti sana 2200 sayfa !!

    Problem 5. Diyelim ki ben beden öğretmeniyim.Ne işim olur matematikle ? Ama matematik çözen kişi atanacak ne haber? Oysa ben bu konuyu üniversitede görmemek için beden hocası olmayı hayal ettim. Olmaz. Yeteneğine göre eğitim alsan dahi beden öğretmeni olacaksan matematik şart!!!Ne alaka???

    Problem 6. 7 aylık kurs döneminde kafam şişti şişti stresten ne uyku kaldı ne kafa ? Evin adresini bile zor hatırlıyorum.

    Problem 7. Hadi düşük puan aldım. Bu puan beni onların unuttuğu yere sürmelerini sağlar. Hele bekarsam orada senelerce kalmam gerek. Nasıl geçineceğim ? Nasıl taşınacağım ? Nasıl ev açacağım? 19 sene uğraşıp köyde hangi sosyal etkinlik hangi konser hangi kültür hangi tiyatro hangi kütüphane var ki bir öğretmen olarak kendimi geliştirip çocukların ufkunu açacağım. Hangi üniversite var da doktora yapacağım? Sistem beni oraya olduğum gibi kalmam robot olmam için gönderiyor. Cezalandırıyor resmen. Sistem nikah kıymayana neden bu kadar acımasız? Ben ailemin yanında niye kalamıyorum????

    YILA DAMGASINI VURAN PROBLEM :

    2013 KPSS REZALETİNİN ZİRVESİ

    Bugüne kadar yapılan sınav sistemi saçma olmasına rağmen çaresizlikten binlerce kişi olarak kurslara ve kitap başına akın ederken her yılki sınav sistemine dahil olacağımızı umuyorduk. Oysa ÖSYM SINAVA 2 AY KALA SÜRPRİZ YAPTI. Koca Osmanlı tarihi 200 sayfa Çağdaş Türk Dünya Tarihi 200 sayfa Türkçe ve Matematik kısmı artık muhakemeye dayalı !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HANGİ MUHAKEME KARDEŞİM HANGİ???? ŞU dünyada 2 ay kala sınav kapsamını değiştirecek kadar sistemsiz bir kurum vardır. Sınavın içeriğinde neresinden soracak haberin bile yok. 2 ayda bu kadar konu nasıl ezberlenir? Geriye dönüşüde yok bir defa başlamışsın kapanmışsın aylarca.

    En acısı bu ülkenin öğretmen adayları göze gelir bir itiraz bile etmedi. Alışmışız. Susmaya uyutulmaya çaresizliğe kimi kime şikayet edeceğimiz belirsiz.

    Sınav günü gelir çatar.

    6 Temmuz 2013 !!!! Yıllar yılı yazmaktan çizmekten nasır tutmuş parmağımla hamam gibi bir sınıfa tıkılıyorum. Suratım kıpkırmızı. Aklım uçtu düşüncelerden. 20 yıllık emeğimi bir kalemde çöpe atacak bir sınavdayım. Adaletsizliğin sonucunun kapıya dayandığı nokta bu. Ömrüm ve hayallerimle boğuşuyorum düşüncelerde. Önümdeki sıra gacır gacır gacır gacır ... Kulaklarıma selpaktan tıkaç yapıyorum ama aklım orada. Gece yattığında damlayan musluk gibi. Sayfayı açıyorum o da ne? Muhakemeymiş. Hayatım boyunca hiçbir Türkçe dersinde görmediğim bir Ales sistemi. Bilmece gibi. Sorulara bakan demek istediğimi çok iyi anlar. Coğrafya Tarih... hele güncel bölümü tarih yazmış. Güncel dediğin zaman sınav 2013'te ise ne aklına gelir ki? Adam tutup yıllar önceki olayın ismini , en büyük gezegeni, Amour filminin yönetmenini sormuş. Ha tabii evlemeyince yaşadığın şehirde kalamıyorsun ya oraya gönderme herhal. Sana aşk lazım kardeş mi diyor ÖSYM? 

    Vatandaşlık sorusu evlere şenlik? Ahmet annesi bir Ayşe'nin oğlunun soy bağı ... diye başlayan kimin eli kimin cebinde belli olmayan bir soru ? Soruyu anlamıyorsun ki cevabını veresin.

    Sınavdan çıktığımda nereye doğru yürüdüğümü bilmiyorum. Ki eziyet bitmedi . Öğlenden sonra devam ediyor. Çok detaylandırmayayım.

    SORULAR AÇIKLANINCA BAKIYORUM BİR ÇOK YANLIŞ VEYA 2 CEVAPLI SORU VAR.

    İTİRAZ ETMEK İSTİYORUM. MEĞER SORULARA İTİRAZ MÜHLETİ 3 GÜNMÜŞ. BU DA ÖSYM KİTAPÇIĞINDA MİNİ MİNİCİK BİR MADDEDE YAZIYORMUŞ. İSTANBULDA OLSAN BİLE 3 GÜN İÇİNDE ELDEN DİLEKÇE TESLİMİ TALEP EDİLİYOR. FAKAT BUNLARI ÖĞRENMEK ÖSYM'NİN TELEFON HATTINDAN MÜMKÜN DEĞİL. ADETA ENGELLEMEK İSTERCESİNE 4. TELEFONDA OLAYIN TAMAMINA VAKIF OLABİLİYORSUN. SANA TAM BİR BİLGİ VERMİYORLAR. TAKSİT TAKSİT SÜRÜNDÜRE SÜRÜNDÜRE...............

    KURYE 2 DEFA GİDEREK İTİRAZ DİLEKÇESİNİ TESLİM EDİYOR. BİR DE İTİRAZ ETTİĞİN İÇİN ÖSYM HESABINA ÜCRET YATIRIYORSUN. SORUYU YANLIŞ YAZAN ÖSYM AMA MAĞDUR SEN ??? NE GÜZEL .

    EĞİTİM BİLİMLERİ :10-32-33-43-47-54-67  

    GENEL KÜLTÜR : 28-35

    Yanlış ya da çift cevaplı sorulardan bir kaçı. Ve ÖSYM itiraz etmemize rağmen muhtemelen buna da bir kılıf uyduracak. Normalde bu itiraza kaynak kitap göstererek cevap vermeden sınav sonucu açıklamamaları gerekiyor. Resmi bir zaman aşımı süresi vermedikleri gibi sonucu da postayla göndereceklermiş. Atlı ulakla gönderseler daha iyi! Zaman aşımı ne şekilde işleyecek belli oluyor sanırım. Ki bu soruların toplamında ortalama 3 -4 puanlık kayma bir insanı Hakkari'ye bile gönderir. Yeterince açık sanırım.

    Bugün sabah 4 olmuş sayın okuyan . Ve hala yazıyorum. Oku diye .Oku!

    Hala umudum var.

    Yalnız bu KPSS yüzünden biz oku oku çıktı.... halindeyiz.

    İMDAT YOK MU CANKURTARAN??? 3 MAYMUNLAR DİYARINA MI DÜŞTÜK ?

     
    Toplam blog
    : 1
    : 340
    Kayıt tarihi
    : 13.08.10
     
     

    Türkiye de yaşamakta olup Nüfus cüzdanına doğum yeri İstanbul olarak kaydedilen şehirde halen ika..