Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '10

 
Kategori
Sınavlar
 

KPSS’de yalnızca Eğitim Bilimleri Sınavını iptal ederek bu iş temizlenmez

KPSS’de yalnızca Eğitim Bilimleri Sınavını iptal ederek bu iş temizlenmez
 

KPSS’nin 13 Eylül’de iptal edileceğini yazmıştım, kopyanın henüz ortaya çıktığı günlerde (1). 13 Eylül günü başbakanla YÖK başkanının yaptığı görüşmeden sonra söylenenler iptal edileceğinin işaretleriyle doluydu (2). Hatta o gün 17 Eylül Cuma akşamı açıklarız diye gizli bir randevu bile verilmiş olabilir.

Biraz önce KPSS’de kısmi iptal olduğu, Eğitim Bilimleri Sınavının iptal edildiği duyuruldu. Eğitim Bilimleri Sınavının daha sonra belirlenecek bir tarihte yapılacağı açıklandı.

KPSS’de yalnızca Eğitim Bilimleri Sınavını iptal ederek bu iş temizlenmez. Yanızca tek sınavı iptal ederek üzerinde şaibe olan sınavla kamu personeli seçmek başta seçilenler olmak üzere herkese hakarettir. Bu sınavla kamu personeli olarak atanacak herkesin üzerinde, suçlu olsun olmasın “kopyacı” yaftası hep yapışık olacaktır. Yıllar sonra bile 2010-2011 yıllarında atanacak kamu personeli anlamlı bakışlara maruz kalacaktır: “Kesin o kopyacılardan biridir” denilecektir.

Yalnızca Eğitim Bilimleri Sınavını iptal edilince yapılacak sınavda umarım Genel Yetenek ve Genel Kültür sınavları da yenilenir. Eğer kopyalı sınavın Genel Yetenek ve Genel Kültür sınavları geçerli olur ve ileride yapılacak Eğitim Bilimleri Sınavı hesabında kullanılırsa bu bir skandal olur.

Öğretmen alımında kullanılan KPSSP10 puan türünde Eğitim Bilimleri Sınavı yüzde 40, Genel Kültür ve Genel Yetenek sınavları ise yüzde 30’ar etkili oluyor. KPSS’de Genel Kültür ve Genel Yetenek Sınavlar en önce yapıldı. Sabah bu sınavlara girerken öğleden sonra kopyayla tüm soruları yapacağı umudunu taşıyanlarla, öğleden sonra gireceği sınavda bileğinin hakkıyla soruları çözmek için gücünü dengeli kullanması gerektiğini düşünenler aynı koşulda sınava girmiş olamaz.

KPSS sınavında Eğitim Bilimler Sınavı amiral gemisi durumundadır. Bu yıl 280 bine yakın kişi katıldı (3). Bu sınava girenlerin hepsi öğretmenliği hedeflerken, diğer sınavlara çok değişik alanlardan girenler oluyor. Kalabalık ve daha homojen bir grupta kopya kolayca yayılırken, daha heterojen olan diğer gruplarda daha kısıtlı sayıda kişide kalmış olabilir. Örneğin bu sınavla önemli kamu görevlerinden birine hedef grup olarak belirlenmiş az sayıda kişiye ulaşan kopya fazla yayılmadığı için yakalanmaması olasılıklar içindedir.

Tüm soru arşivini yitirmiş ÖSYM, kapsamlı bir KPSS hazırlayamamaktan çekindiği için iptali yalnızca Eğitim Bilimleri Sınavı ile kısıtlı tuttuysa bu daha büyük bir skandaldır.

Diğer sınavların iptal edilmemesi, egemen güçlerin öğretmenlikten daha önemli saydığı kamu görevleri için oluşmuş aday portföyünün değerlendirilmesi içinse bu anlatılması olanaksız boyutta bir rezalet olur.

KPSS skandalının temizlenmesi için tümüyle iptal edilmesi gerekir. Alnının akıyla başarılı olan yine kazanır, çürük elmalar da ayıklanır.

(1) KPSS’nin iptal edildiği 13 Eylül’de açıklanır (24-8-2010): http://blog.milliyet.com.tr/KPSS_nin_iptal_edildigi_13_Eylul_de_aciklanir/
Blog/?BlogNo=260529

(2) KPSS şimdilik iptal edilmedi ancak iptal edilme olasılığı açıklandı (13-9-2010): http://blog.milliyet.com.tr/KPSS_simdilik_iptal_edilmedi_ancak_iptal_
edilme_olasiligi_aciklandi/Blog/?BlogNo=264134

(3) KPSS lisans kılavuzu: ftp://dokuman.osym.gov.tr/2010/2010KPSS/2010_KPSS_Lisans_KLVZ.pdf

Ankara, 17 Eylül 2010

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..