Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Eğitim
 

Kpss katsayıları değişti mi?

Kpss katsayıları değişti mi?
 

Ben bir öğretmen adayı olarak 2007 Kpss sonuçlarının hangi kat sayılara göre hesaplandığını merak ediyorum. Bana gelen netlerle geçen sene 5 puan daha fazla alabiliyordum. Çoğu arkadaşımda 5-6 puan düşük geldiğini belirtiyor. Günlerdir bu konuda ÖSYM'den bir açıklama bekliyoruz. Biz öğretmen adaylarının kâbusu haline gelen Kpss'nin açıklanması üzerine kat sayıların değiştiği ve puanların eksik hesaplandığı tartışılıyor. Netlerinin eksik hesaplandığını iddia edenlerin nasıl hareket etmesi gerektiğini geçtiğimiz günlerde belirtmiştim. Ancak, bugün çok daha önemli bir konuyu gündeme geldi. Bazı öğretmen adayı arkadaşlarımız Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerinden aldıkları bilgi çerçevesinde, ÖSYM'nin katsayıları değiştirdiğini belirtiyor. Yapılan hesaplamalar bu değişikliği doğrular yönde. Bence ÖSYM'nin daha fazla vakit kaybetmeden, katsayılar konusunda nasıl bir işlem yaptığını ve puan hesaplamasında nasıl bir yol takip ettiğini açıklaması gerekiyor.

Bildiğiniz gibi 2007 yılı KPSS sınav kılavuzuna göre Eğitim Bilimlerinin 0, 4, Genel Kültürün 0, 3, Genel Yeteneğin de 0, 3 katsayısı üzerinden hesaplanması gerekiyor. Ancak bu katsayılar üzerinden yapılan sorgularda, ÖSYM'nin açıklamış olduğu sınav puanlarına ulaşılamıyor.

Diğer taraftan, bugünlerde gündeme gelen ve çoğu adayın doğru dediği yeni hesaplama şekli ÖSYM'nin bir değişikliğe gittiğini gösteriyor. Buna göre Eğitim Bilimleri 0, 3 , genel kültür ve genel yetenek 0, 5 katsayısı üzerinden değerlendirilmiş ve oluşan puana, taban puanı olarak 6 eklenmiş.

Örneğin;
GK-GY = 82 x 0, 5 = 41
E.B = 97 x 0, 3 = 29, 1
+6 taban puanı = 76, 1

Bana saçma geldi ama, bu hesaplar çoğu arkadaşımda tuttu. Siz de bir deneyin, böyle bir şey varsa hakkınızı arayın, sınavdan sonra standart sapmalar değişebilir ama katsayılar değişemez, herkes ona göre strateji belirliyor çünkü....

Yorumlarınızı bekliyorum....

kaynak : memurlar.net, spothaber.com, forumbef

 
Toplam blog
: 92
: 11527
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi "Tarih Öğretmenliği" bölümü mezunu. Eğitim sektöründe çalışıyor. Yazmak ..