Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

KPSS öğretmen adayları için anahtar kelimelerle eğitim felsefeleri

DAİMİCİLİK

Değişmeyen, daim olan toplumsal değerleri aktarma yoluyla bireyleri yaşama hazırlama
Konu ve öğretmen merkezli anlayış, içerik öğesi ağırlıklı program
Ne öğrenileceğine ağırlık verme
Evrensel, entelektüel eserler, klasik eserler
Akılı, üstün zekalı, rasyonel, elit, seçkin bireyler yetiştirme amacı

ESASİCİLİK

Bireylerin zihinsel gelişimlerine yardımcı olma amaçlı eğitim
Konu ve öğretmen merkezli anlayış
Eğitimde zorlama ve sıkı disipline önem verme
Geleneksel öğretim yöntemlerini kullanma (soyut düşünme, ezber, tekrar, alıştırma)
Temel konulara (ana dil, tarih, fen) ve temel becerilere odaklanma (okuma-yazma-sayma)

İLERLEMECİLİK

Öğrenci (birey) merkezli anlayış
Öğrencinin ne öğrendiği kadar nasıl öğrendiği de önemlidir
Demokratik eğitim
Yaparak yaşayarak öğrenme
Problem çözme
Bireysel farklılıkları dikkate alma
Gerçek yaşama yakın konular ve öğrenmeler
Okul yaşama hazırlık değil yaşamın kendisidir anlayışı
Öğretmenin ortam sağlayıcı ve rehber olması

YENİDEN KURMACILIK

Toplum beklentilerini öncelikleyen programlar
Eğitim yolu ile toplumsal değişim ve sosyal reformları sağlama
Öğretmeni ve okulu değişimin anahtarı olarak görme anlayışı

 
Toplam blog
: 15
: 7094
Kayıt tarihi
: 19.03.08
 
 

Eğitim Bilimleri Uzmanı Eğitimim: Çanakkale 18 Mart Üniv. Eğitim Fak. Eğitim Bilimleri Bölümü Lis..