Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '08

 
Kategori
Eğitim
 

KPSS öğretmen adayları için anahtar kelimelerle öğretim stratejileri

Sunuş yoluyla öğrenme anahtar kavramları;

· Ausubel tarafından geliştirilmiştir.

· Anlamlı öğrenme

· Doğrudan öğretim, öğretmen merkezli

· Bilişsel alan bilgi basamağında, dersin giriş bölümünde etkili

· Mantıksal sıra

· Tümdengelim

· Ön öğrenmelerin yetersiz olduğu durumlarda etkili

· Bol örnek ve görsel destek anlamlı öğrenmeyi sağlar

· Açıklayıcı ve yorumlayıcı yaklaşımla kavram, ilke genelleme öğretimi
· Kavram haritaları
Ön düzenleyiciler

Buluş yoluyla öğrenme anahtar kavramları;

· Bruner.

· Dersin gelişme bölümünde ve kavrama düzeyi öğrenmelerinde etkili.

· Örnekten-kurala (tümevarım)

· Merak duygusu ve başarma isteği içsel güdüleri.

· Öğrenci merkezli, öğretmen rehber.

· Matematik, fen ve dil öğretiminde etkili.

· Örnekler, zıt örnekler.

· Yönlendirici sorular.

· İpuçları.

· Sezgiye önem verilir.

Örnek olay, tartışma, soru cevap, deney, gözlem, problem çözme yöntemleri kullanılır.

Araştırma-inceleme yoluyla öğrenme anahtar kavramları;

· Dewey

· İlerlemecilik eğitim felsefesi ile ilişkili

· Üst zihinsel becerileri geliştirme

· Problem çözme ve bilimsel yöntemi kullanma becerilerini geliştirme.

· Dersin sonuç bölümü, sınıf dışına taşan uygulamalar

· Yaparak yaşayarak, deneysel öğrenme,

· Kalıcı öğrenme sağlama

Öğrenci merkezli, öğretmen rehber

 
Toplam blog
: 15
: 7094
Kayıt tarihi
: 19.03.08
 
 

Eğitim Bilimleri Uzmanı Eğitimim: Çanakkale 18 Mart Üniv. Eğitim Fak. Eğitim Bilimleri Bölümü Lis..