Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

Kral Abdullaha yapılan ayıp...

Kral Abdullaha yapılan ayıp...
 

Yazmayayım, bu konuyu böyle bir platforma taşımayayım dedim ama kendimi tutamadım daha fazla, haykırıyorum size, okuyun da görün olanları.

Hatırlayacaksınız geçtiğimiz hafta Suudi Arabistan Kralı Abdullah ülkemize geldi ve devletimiz kendisine "Devlet Şeref Madalyası" takdim etti. Yanlış anlamayın ben size bu konu hakkında yazmayacağım, ufak bir hatırlatma yapayım dedim sadece.

Kral Abdullah, ülkemize gelmeden önce, çıktığı Avrupa turunda bir çok Avrupa ülkesine daha uğradı. Bunlardan birisi de İngiltere'ydi.

İşte size İngiltere'de gerçekleşen olaylardan bahsedeceğim.

Kral, Londra Havaalanına indiğinde onu -inanamayacaksınız belki- devlet erkanından ileri gelenler karşılamadı, ne kral ne kraliçe -İngiltere'de de Kraliyet Ailesi olmasına rağmen-, ne başbakan, ne de belediye başkanı; bunların hiçbirisi yoktu.

Kimse uçağın merdivenlerine kadar gidip, kralı kucaklamadı.

Kral da buna şaşırmadı, bir dış devlette nasıl bir protokol uygulanması gerekiyorsa öyle yaptı.

Devletin en büyüğü İngiltere Kraliçesi olduğu için, Kral Abdullah, İngiltere ziyaretlerine kraliçenin yanına giderek başladı. Kraliçenin ayağına kadar gidip, rızasını aldı.

Daha sonra yine protokol gereği hiyerarşiyi takip ederek aşağı indi. Başbakanı ve bakanlar kurulunu ziyaret etti.

Bunula da yetinmedi Kral. Buraya dikkat edin ve iki kez düşünün: Londra Belediye Başkanının ziyaretini de Londra Belediye Başkanının makamında gerçekleştirdi.

Tüm ziyaretlerini gereğince tamamlayan kral daha sonra, diğer ülkelere gitmek üzere İngiltere'den ayrıldı, ama ayrılırken yine Kraliçeyi sarayında ziyaret edip vedalaşmayı da unutmadı.

Şimdi soruyorum size benim akıllı okuyucularım:

Bir Kral ülkenize gelir, üstelik de kutsal yerlerin hakimi olan bir kral, petrol zengini. 8 uçakla alanınıza iner. Ülkenizi şereflendirmeye gelmiştir. Ama kralı olduğu ülke sizin ülkenizin ilkelerine kökten karşıdır. Üstelik de öyle bir zamanda gelmiştir ki o gün ülke yastadır.

Siz böyle bir ülke olsanız ne yaparsınız? İngiltere gibi kralı üzecek hareketlerde mi bulunursunuz? Yoksa sizi şereflendiren kralı sizde şereflendirir misiniz?
 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..