Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kral civanım

Kral civanım
 

Kral III.MSWATİ ve Ailesi


Bu sabah sıradan her sabah gibi internetten haberleri okuyarak başladım güne. Bu yaptığım kendime iyilik mi yoksa kötülük mü bilmiyorum. Son yıllarda güncel haberlerin hepsinin son dakika hepsinin manşet kıvamında olduğunu düşünürsek sabah sabah güne böylesi duygusal çöküşlerle başlamak kötülük olsa gerek. Ama yinede son yanan bir umut mumumuz var elbet. Allah sonumuzu hayır etsin : )

İşte bu sabah ki haberlerden benim en keyif aldığım bir haberi sizlerde görmüşsünüzdür. Görmemek mümkün değil. Her sayfada yer verilmişti çünkü. Yer Güney Afrika’nın Svaziland ülkesi. Sizi bilmem ama bana oldukça uzak her yönüyle : ) Hele ki bu haberi okuyunca ben şanslı bile hissettim kendimi. Olay kısaca şöyle efendim :

Bu ülkede krallık varmış. En son ki kralın adı Kral III.Mswati’ymiş. Ülke kaynaklarına göre Mswati’nin babası Sobhuzalın 70 eşi ve diğer ilişkilerinden bin çocuğu varmış. Bizim konunun kral kahramanı 3. çocuk olarak tahta geçmiş. Babasını oğlu kral hazretlerinin 13 adet eşi, 27 çocuğu varmış. Kral 13 tane var bu neden 14 olmasın diye düşünmüş olsa gerek ki, 14. eş adayları için bir yarışma düzenlemiş. Bunu duyan ülkenin on binlerce kızları başkent Mbabane’deki Ludzidzini Sarayı’nın bahçesinde toplanmış. Kızlar bedenlerinin üst bölgeleri çıplak bir şekilde kamış dansı adı verilen dansta performans ve fiziklerini sergiliyormuş. Kral beğendiği kızı “bana şu kızı getir” diye emreder, sonrasında ilişkiye girer, kız hamile kalırsa da nikah yaparmış. Ha unutmadan söyleyeyim kızların yaş ortalamaları 15-16 !! Halkı açlık sınırın altında yaşayan kral daha önce de her bir eşi için saray yaptırması ve son model bir BMW makam araçlarını hizmetlerine sunduğu da düşünülünce kızlara hak veriyorum : ))

Ama nedense kralın ilk eşi saraydan kaçmış. Benim fikrime göre gereksiz yere alınganlık yapmış. Tamam çapkın bir kral olabilir ama netice de KRAL.. Çapkınlıktan kastım 14. eş istemesinden değil yanlış anlaşılmasın efendim. Şundan bahsediyorum: Swaziland dünyanın en yüksek HIV taşıyıcı oranına sahip ülke. 1991 de 65 olan ortalama yaşam süresi 2000 yılında 37 ye inince kral önlem olarak ülkede seksi yasaklamış. Lakin kralımızın 17 yaşında bir genç kızla ilişkiye girdiğinin duyulması skandala sebep olmuş. 300 bakire protestocu “ bize yasak koydun kendin uymuyorsun!” diyerek sarayın kapısına dayanmış. Kral Mswati çözümü her protestocuya bir öküz dağıtarak ve koyduğu yasağı kaldırmakta bulmuş.

Aslında krala bu olaydan dolayı da çapkın dememeliyim galiba. Haklı (!) Adam bakıyor hastalık kol geziyor. Ne yapacak? Ya yasak koyacak ya da kızların hepsini kendisi alacak. Empati kuralım arkadaşlar, olaya tamamen krallık içgüdüsüyle yaklaşıyor. Netice de halkını düşünmek zorunda. Ülkelerin başlarında bulunan her yönetici gibi : )

Ya şimdi düşündüm de bende katılsam mı? Şansım yüzde kaç olur acaba? Yaşım da geçti. Renkten de kaybederim. Off ne kadar şansızım yaaa…

 
Toplam blog
: 12
: 483
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

1984 Diyarbakır doğumluyum. Özel bir hastanede yaklaşık çalışmaktayım. Okumak kadar yazmaktan da büy..