Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '18

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Kraliçeyi Kurtarmak - Vladimir Tumanov

Kraliçeyi Kurtarmak - Vladimir Tumanov
 

Işte yine tesadüfi sayılacak bir ihtiyaçtan doğan klasik olmaya aday bir eser daha...

Vladimir Tumanov bu eseri matematikte zorlanan çocuğuna kolaylık olsun, matematiği sevsin diye yazma kararı alır.

Eser benim dikkatimi şu sebeple çekti: Lise yıllarında matematik dersinden, masumiyetim sebep gösterilerek ucu ucuna geçer not alıyordum. Evet, matematikten nefret ettiğimi söyleyemezdim. Çünkü seviyordum. Ama anlamıyordum. Anlamamamın sebebi, eğitim sistemimizin metodolojisiydi.

Bunu seneler sonra fark ettim.
Şöyle ki; matematikte bir sonuca varmak için tek bir yol yoktur. Örneğin varmak istediğimiz sonuç 4 olsun. Bu sonuça kaç şekilde varabiliriz?
2+2
2x2
8÷2
.......

Aynı şekilde matematik öğretmenin ve öğrenmenin de onlarca farklı yolu olmalıydı. Ama kimsenin bundan haberi yok gibiydi.

Lise bitti ve ben liseden matematik-fen alanı olarak mezun olduğum için asıl yeteneğimi sergileyeceğim "sözel" meslekleri tercih edemez haldeyim.

Tek çarem kendi kendime matematiği sevdirmekti. Çalıştım. Çok çalıştım. Ama sevdim, ama sevmedim fakat çok çalıştım. 52 matematik sorusundan 49 net doğru sonuç elde ettim sınavda. İstatistik bölümünü kazandım. İstatistik bölümünü onur belgesi ile bitirdim ama hiç bir şey öğrenemedim.

Şimdilerde tarım ile uğraşıyorum, bol bol edebiyat ile meşgulüm. Okuyor ve yazıyorum.

Oysa birileri bana matematiği Kraliçeyi Kurtarmak kitabı ile sevdirseydi, ben yine edebiyat sever olurdum ama matematiği de seven bir edebiyat sever...

İşte bu kitap, şaşırtıcı bir hızla, akıcı bir dille, muazzam bir kurgu ile matematiğin bir öcü olmadığını, hayatın her anından onunla birlikte yaşadığımızı bize anlatıyor.

Vladimir'in oğluna çok şey borçluyuz...

Savaş Gönen

 

#Çocukedebiyatı

 
Toplam blog
: 25
: 1026
Kayıt tarihi
: 01.11.09
 
 

Doğadan aldığım her şeyi doğaya geri verme çabası içinde olan ve bu nedenle, büyük bir kentin küç..