Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '12

 
Kategori
Anılar
 

Kravat takıyor musunuz?

Kravat takıyor musunuz?
 

Hemen her yıl Mayıs ayında, Milli Eğitim Bakanlığınca  “Yazlık Kıyafet” ile ilgili yönerge yollanır okullarımıza.

Gel gör ki, bu yönerge öteki birçok genelge ve yönergede olduğu gibi, kraldan çok kralcı okul müdürlerince keyfi biçimde yorumlanır ve uygulanmaya çalışılırdı. Yazlık kıyafet uygulamasında devlet memurlarının kravat takmayabileceği belirtilmesine rağmen; bazı okul müdürlerince “ öğretmenlerin öğrencilere örnek olması gerektiği” ileri sürülerek öğretmenlerin kravat takmaları istenirdi.

Ben, okulumda bunun yanlış bir uygulama olduğunu söyleyerek kravat takmayı sevdiğimi, kravatın çağdaşlık göstergesi olduğuna inandığımı ancak uygulamanın yanlışlığını göstermek için de; kravat takmayacağımı söyledim. Okulumdaki erkek öğretmen arkadaşlarım da beni desteklediler ve kravat takmadılar.

Öteki okullardaki öğretmenler de bizi örnek göstererek kravat takmamaya başladılar. Bir hafta sonra, bir teneffüs saatinde İlçe Milli Eğitim Müdürümüz okulumuza geldi. Okul bahçesinde birlikte çay içtik, sohbet ettik.

Ders zili çaldığında bizler sınıflarımıza girmek için okula doğru yöneldiğimizde;

- Arkadaşlar, derse girerken kravat takıyor musunuz?

Diye soran müdür beye;

- Müdür bey, bu yönerge Çivril’de başka, Banaz’da başka, Ankara’da başka, Karahallı’da daha başka mı uygulanıyor? Yönetmelik hükümleri gayet açık, okul müdürlerinin bunu keyfi yorumlama hakları yok ki, dedim.

Müdür bey konuyu araştırmış olmalı ki bir daha bu konudan hiç söz edilmedi.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..