Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '10

 
Kategori
Faizler
 

Kredi kartı, baş belasıdır!

Kredi kartı, baş belasıdır!
 

m.c.avus


3 sene önce şahsi olarak cüzdanımda 1 kart bıraktım. Limit 3000 TL. Tabii ki limit var diye hepsini doldurmuyordum. Hepsini veremesem bile asgariyle falan idare ediyordum. Geçen yaz limit yaptım. Devamlı ödeme yapıyordum ama asgari altı da oluyordu. Sonunda asgari ödeme miktarı aceleyle yükseldi. 1800TL. olan borcumun hepsi asgari ödeme kısmında yazıyor. Mühim değil iki seferde öder kurtulurum dedim. Bu borcu hesapladım,hepsi faiz ve harçlardı.

Eylülde Büyükada evimde oturuyordum. Cep telefonum çaldı:

- Mehmet beyle mi görüşüyorum?
- Evet
- Ben Hatice, XXx bankası genel müdürlüğünden arıyorum.
- Buyrun
- Size bir bilgilendirme yapacağım.
- Buyrun yapın.
- Sizden bazı şahsi bilgi rica edeceğim.
- Ben sizi tanımıyorum, şahsi bilgi veremem. Verecekseniz verin bilginizi.
- Haklısınız. O zaman bağlı olduğunuz şubeyi arayın.
- Peki.

Şubeyi aradım bir kız çıktı. Banka beni ya borcun tamamını ödemeye, ya da düşük faizle taksitli ödemeye davet ediyordu.

- Tamam, taksite bağlayın o zaman.
- Olur, bir evrak imzası için şubeye buyrun.(şube Fulya'da)
- Hanımefendi, ben Büyükada'dayım. Bacağım da kırık. Buradaki şubeden halledemez miyim?
- Olmaz efendim. Noterden vekil gönderin,gelemiyorsanız.
- Noter vekalete 50 lira alır.
- Bilemem efendim.
- Peki, ödemezsem ne yapacaksınız?
- İcrai takibat başlayacak.
- Sağol.

Amaan dedim. İcraya gelirlerse gelsinler! Sonra içime kurt düştü. Ulan bunlar takibat yaparsa daha çok içeri girerim. Bir hafta sonra yine aradım şubemi. Bu sefer bir er kişi çıktı. Kıza anlattığımı ona anlattım. "Yok canım, nüfus kâğıdı ve kredi kartınızla Büyükada şubemizde işinizi halledebilirsiniz."

Büyükada şubesinde önce 100 lira harç alıp, yeni faizle 6 takside böldüler. Kartı da aldılar,makasla kesip çöpe attılar. Bu güne kadar 4 taksidi ödedim. Kartım yok diye, bir şeyim eksilmedi. Şimdi cebimde az çok nakit te bulunuyor. Mutluyum...

Ne yapın edin şu cebinizdeki sülüklerden kurtulun! Şu kadar yıl geçti ama kredi kartı sistemi oturmadı. Vatandaş geleceğini yemeye alıştı! Bankalar desen. elini versen kolunu koparırlar.

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..