Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '11

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Kredi Kartı Aidatı meselesi

Kredi Kartı Aidatı meselesi
 

Kredi kartları aidatları konusunda bence çok yanlış uygulamalar var.

Bankalar kredi kartları üzerinden aidat almamalıdırlar.

Çünkü zaten kredi kartı ödemelerinde bir gecikme olduğu zaman müşterilerden faiz geliri alıyorlar, artı her işlemden de ücret kesintisi yapıyorlar.

Şimdi bir de şu çıktı, bazı banklara itiraz edince banka kredi kartı aidatı yerine müşteriye bonus veriyor veya itirazı kabul ediyor kesinti ücretini tekrar müşterinin hesabına yatırıyor. Ama itiraz etmeyenlerden de hala kesinti yapmaya devam ediyor. Bu durum dolayısıyla eşitsizlik, haksızlık yaratıyor. Oysa bankalar müşterilerine bir güzellik yapsa, bu zamana kadar kestikleri aidatları müşterilerine geri ödeseler bence çok şık bir hareket yapmış olurlar. Ya da şöyle bir şey yapabilirler, bu paraların ne yapılması gerektiğini seçenekli bir şekilde müşterilerine sorabilirler.

Sayın Müşterimiz sizden bunca yıldır kestiğimiz aidatınız .... TL’dir. Bu parayı isterseniz ya size geri ödeyebiliriz veya sizin adınıza aşağıdaki sosyal sorumluluk projelerimizden birine aktarabiliriz.

Sanırım bir kaç kez böyle uygulama yapan bir kaç banka olmuştu ve bence o zamanlar epey puan topladılar. Şimdi de bunu yapan bankalar bence toplumdan olumlu yönde puan alacaklardır. Çünkü bankalar kredi kartları aidatlarından bugün muazzam para kazanıyorlar. Keza telekom şirketleri de öyle. 36 milyon, 18 milyon, 15 milyon aboneleri var. Bununla övünüyorlar. Her aboneden telekom şirketlerimiz yılda 1 TL'yi sosyal sorumluluğu para olarak ayırsalar, topluma yılda müthiş katkı yaparlar.

Bence bunu yapan şirketler toplumun gönlünde de büyük yer edinecek ve rekabette de öne geçeceklerdir. Düşünseler çok iyi ederler derim.

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..