Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '07

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kredi kartı kullanma rehberi

Kredi kartı kullanma rehberi
 

Son yıllarda kredi kartları ile ilgili yakınmalar artmış durumda. En önemli şikayet konusu faiz oranları ve alınan aidatlar.

Ülkemizde hatırladığım kadarıyla otuz milyon civarında kredi kartı var. Bunun yanısıra kredi kartı nedeniyle kara listeye giren müşteri sayısı birmilyonbeşyüzbin kişi düzeyinde.

Birçok konuda olduğu gibi bu konudada bilinçsiz ve hovardaca kullanım almış başını gidiyor. Mesleğim bankacılık olduğu için herkesten daha çok bu konunun içinde olan bir kişi olarak yapılan yanlışları yazmak istedim.

1-KREDİ KARTI SAYINIZI İKİ VEYA ÜÇE DÜŞÜRÜN.
Öncelikle, nekadar çok kredi kartınız varsa o kadar çok probleminiz var demektir. Hem bütün bu kredi kartlarının aidatlarını ödemek zorundasınızdır, hemde farklı kullanım özelliklerine sahip bu kartların takibini yapmak zorunda kalırsınız.

2.-MAAŞINIZIN YADA GELİRİNİZİN YARISINDAN FAZLA HARCAMAYIN.
Kredi kartı ile yaptığınız harcamalara faiz ödemek istemiyorsanız dönem sonu toplam borcun tamamını ödeyin. Bunu yapabilmeniz içinde kredi kartı ile yaptığınız harcamaların toplamı gelirinizin yarısını geçmesin.

3-NAKİT KULLANIMAYIN
Kredi kartlarından asla nakit para çekmeyin.Bu işin size iki yönlü maliyeti vardır. Birincisi yüzde 3.15 nakit çekme komisyonu, ikincisi yüzde 5 ile 5.75 arası aylık faiz.

4-ARKADAŞINIZA KARTINIZI ASLA VERMEYİN
Bu konu yeterince açık. Bu nedenle başı derde giren ve bankalar arası kart merkezinde sicili bozulan okadar çok insan varki bilemezsiniz. Sicili bozuk kişiler bunu daha iyi anlar.

5-HER KARTI KENDİ BANKASININ POS MAKİNASINDA KULLANIN
Kredi kartlarından daha çok puan ve avantaj kazanmak istiyorsanız her kredi kartının üye işyeri tarafından kendi bankasının pos makinasından geçirildiğinden emin olun.

6-ADRES VE TELEFON BİLGİLERİNİZİ SÜREKLİ GÜNCEL TUTUN.
Birçok müşteri çok küçük rakamlar nedeniyle kara listeye geçmekte. Bu küçük tutarlar ödenmeyen bir aidat yada bir taksit borcu olabilirken adres değişikliklerini zamanında bankasına bildirmeyen müşteriler mağdur duruma düşmektedir. Özellikle cep telefonuna ve email adresine mesaj yollama durumları oldukça popüler olup, birçok banka bu işleme artı puan vermektedir.

7-HESAP ÖZETLERİNİZİ İNCELEYİN, MAKBUZLARINIZI ATMAYIN
Birçok müşteri hesap özetlerine bakmamaktadır. Bu Türk bankacılık sistemine duyulan bir güvenin eseridir. Ancak bu sistemi çalıştıran art niyetli insanlar olabileceğini asla unutmayın. İtirazlarınızı zamanında ve elinizde belge olabilecek şekilde yazılı yapın. Kullanmış olduğunuz kredi kartı ile alakalı olarak banka ile yapmış olduğunuz sözleşmenin bir suretini ya okuyun yada yanınızda bulundurun.

8-KREDİ KARTI NUMARALARINI VE BANKA ÇAĞRI MERKEZİ TELEFONLARINI KAYDEDİN.
Kredi kartlarınızın çalınma durumlarına karşılık tedbir anlamında kart numaralarınızı ve ilgili bankanın çağrı merkezi numarasını biryerlere not edin.

9-HER KREDİ KARTI AYNI ÖZELLİKLERE SAHİP DEĞİLDİR.
Kullandığınız kredi kartlarının faiz ve aidat masraflarının ne olduğunu mutlaka bilin.Ölüm durumunda ferdi kaza sigortasından, alışveriş durumunda ayıplı çıkan malın iade edilmesine kadar birçok avantajı olan kartlar mevcuttur.

10-KULLANMAK İSTEMİYORSANIZ İADE EDİN.
Hiçkimsenin kredi kartı almak için sizi zorlamasına izin vermeyin. Kullanmadığınız kredi kartlarınızı mutlaka ilgili banka şubesine iade ediniz ve iptal edildiğine dair bir yazı isteyiniz. Çalıştığınız bir bankadan TC. kimlik numaranızı vererek bankalar arası kart merkezinden mevcut borç durumunuzu kontrol ettiriniz.

Bir bankacı olarak kredi kartı kullanmak istemeyen bütün insanlara saygı duyduğumu belirtmek istiyorum. Ancak mesleğimiz gereği bize verilen hedefleri gerçekleştirmek için kredi kartı pazarlamak zorunda olduğumuzu ve bu konuda ısrarcı olan meslektaşlarımı anlayışla karşılamanızı rica ederim.

Not: Kullanmış olduğu kredi kartı ile ilgili sorunu olan okurlarımıza elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

 
Toplam blog
: 18
: 5270
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

Bir bankada servis yetkilisi olarak çalışmaktayım. Kazanmayı, rekabeti ve insanlara yardımcı olmayı ..