Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '07

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
2170
 

Kredi kartı üyelik ücretleri iptal ediliyor

Kredi kartı üyelik ücretleri iptal ediliyor
 

"Bugünden itibaren, kredi kartları için kullanım ücreti, yıllık üyelik ücreti, abonelik bedeli vb. adlar altında üyelik ücreti alınmayacak. Ek kart çıkarılması durumunda da müşterinin isteği esas alınacak. Kredi kartı limitleri, yanlız müşteri istediği taktirde yükseltilebilecek."

Demeyi ne kadar çok isterdim bilemezsiniz. Ama bugüne kadar ortaya çıkan bu yöndeki bir çok habere rağmen, hala sistemde bir değişme olmadığını görmek düşündürücü.

Geçtiğimiz günlerde müşterisi olduğum bankayla yaşadıklarımı anlatmak istiyorum:

Bildiğiniz gibi ülkemizde bir kaç aydır faaliyetlerine başlayan bir teknoloji mağazası var, ismini vermek istemiyorum ama eminim hepinizin aklına gelmiştir hangisi olduğu. İşte bu mağaza, Mersin'de de görkemli bir açılışla çalışmaya başladı ve daha önceki bir yazımda aktarmıştım (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=75283) olanları. Açılış günü mağazadan oldukça uygun fiyata bir dizüstü bilgisayar almak istedim ama kasaya vardığımda kredi kartı limitimin yetersiz olduğunu gördüm ve alışverişi gerçekleştiremedim.

Gerçekten uygun fiyattaydı ürün ve bunu kaçıramazdım, bankamla irtibata geçip limiti nasıl yükseltebileceğimi sordum. Bana bir faks numarası verildi ve bu numaraya, dilekçemle birlikte bordromu fakslamam istendi. Limit arttırımı işleminin 1 hafta kadar süreceği söylendi.

Ben, maaşımı da bu banka aracılığı ile alıyorum ve başka bankaya ait kredi kartım olmadığı için, tüm harcamalarım da bankanın rahatça görebileceği halde önlerinde. Buna rağmen, denileni yaptım ve bordromla birlikte başvurumu yaptım.

Başvurumda, durumun aciliyetini belirttim ve işlemin olabildiğince kısa sürede tamalanmasını istedim. Bankamdan haber beklemeye başladım.

Günler geçmekteydi, neyseki ürün hala reyondaydı, ama sabrım tükeniyor, ya fırsatı kaçırırsam diye korkuyordum.

Beklediğim haber, söyledikleri gibi bir hafta kadar sonra geldi: "Maaşınızı gösteren belgeyi göndermediğiniz için, limit arttırım işlemi yapılmamıştır, eğer belgeyi gönderirseniz, işleminiz değerlendirilecektir".

Maaşımın yattığı bankadan böyle "mantıklı" bir cevap gelmişti. Tekrar belge göndersem, 1 hafta daha mı bekleyecektim. Ürün bitiyordu.

"Ya sabır" çekip, başka bir yol bulmaya çalıştım.

Neyseki arkadaşlarım arasında bana yardımcı olmak isteyenler vardı ve bir başka banka kredi kartını kullanan bir arkadaşım vasıtası ile ürünün bitmesine anlar kala, alışverişi gerçekleştirdim.

Ürünü kaçırmamış olmanın verdiği sakinlik ile, "bankamın bana attığı kazığı" kafama fazla takmadım.

Taa ki, bankamdan "ilginç" bir mektup alıncaya kadar.

Mektubu okudukça tansiyonumun fırladığını, kanın beynime sıçradığını hissettim.

Mektupta şunlar yazıyordu:

"Değerli müşterimiz, size ek kart fırsatı sunuyoruz. Üstelik asıl kartınızdan farklı limit ve farklı son ödeme tarihi kullanabileceksiniz, üstelik de ek kartınız için ayrı bir kullanım ücreti ödemeyeceksiniz.

Ek kartınız, bankamızın kuryesi ile gönderilmiş olup, siz kabul edinceye kadar kullanıma açılmamış olarak elinize ulaşacaktır, eğer istemiyorsanız 4440... numaralı telefonu arayıp söylemeniz yeterli.

Hayırlı olsun"

Ok yaydan çıkmıştı bir kere, kimse beni tutmasın dedim ve enyakın bilgisayarın başına geçip, bankanın müşteri hizmetlerine verdim veriştirdim.

Maaşımın yattığı bir bankanın, maaş bordromu göndermiş olduğum halde, "belgeniz elimize ulaşmadı" bahanesi ile geri çevrilen isteğimin, beni ellere muhtaç etmesinin ve sonra da gönderdikleri bu komik mektubun yarattığı sinir ile döktüm içimdekileri.

Bu nasıl bir bankacılık anlayışıydı, ellerindeki bilgisayar sistemleri ne işe yarıyordu, benim hangi ay ne kadar gelirimin olduğunu göremiyorlar mıydı?

Kendi istediklerinde hemencecik, bir telefonla yükselttikleri limitleri bu kez yükseltmemeleri komik değil miydi?

Madem, belgem gitmedi diye reddetmişlerdi, o zaman bu ek kart teklifi, ek limit teklifi ne demek oluyordu?

Bak bak, bir de 4440... numarayı arayıp, "istemiyorum" diyecekmişim.

İstemiyorum kardeşim, istemiyorum. Siz şükredin asıl kartınızı hala iade etmediğime, göndermeyin ek kart falan.

Bankanın hangi banka olduğunu söylememeye gayret ettim ama ufak bir ipucu vereyim:

Bu banka "çift toynaklı".

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Arkadaşım bende bir bankacıyım.Ve yetkiliyim.Yani yöneticiyim.Anlattığınız konuda tamamen haklısınız.Sizin durumunuzda bir müşteri benim bankama müracat etmiş olsa ve yaşadıklarınızı yaşasa inanın mahcup olurdum.Teknoloji nekadar gelişsede bunu işleten insanlar.Ve bu insanlar eğitimsiz ve düz mantıkla çalışırsa başınıza gelenler kaçınılmaz olur.Sonuç olarak eğit şart diyorum ve sizin açınızdan gerçekten üzüldüğümü belirtmek istiyorum.Son olarak şunu söylemek istiyorum,bir banka maaş anlaşmasına geldiğinde sadece verilecek promosyonu düşünmeyin.Gördüğünüz gibi promosyon sorunları çözmüyor.Sizi o bankanın kölesi yapıyor. Sevgilerimle.

selim çağatay 
 28.11.2007 22:33
Cevap :
Desteğiniz için teşekkür ediyorum, promosyon, gerçekten aldatıyor bizi, sanırım önemli olan, sözleşme ile kazanacağımız tüm hakları alabilmek.  29.11.2007 8:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 117
Toplam yorum
: 197
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 1029
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster