Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '07

 
Kategori
Dünya
 

Kristof Kolomb'un yumurtası

Kristof Kolomb'un yumurtası
 

Kolomb, Amerika'yı keşfetmiş!..Tarihe de büyük adam diye yazmışlar. Uyuz oluyorum!.. Yanlışlıkla gitmiş. Hindistan'ı sömürmeye niyetliyken, pusulayı şaşırmış herif...

İlk çıktığı adadaki yerlilere de "hintli" demiş zaten. Kolomb gittiğinde orada insanlar yaşıyorsa, neyi keşfetti? Emperyalizmi keşfetti. Avrupa'da ne kadar ipini koparmış varsa, üşüştüler adamların topraklarına. Kazmayla, kürekle, piştolla yağmaya başladılar.

Afrika'dan gemi gemi köle toplamışlar. Kıtayı asırlar önce keşfetmiş olan kızılderililerin kökünü kurutmuşlar. Kalanları da maymuna çevirmişler.

Petrolü buldular, otomobili icat ettiler; petrol kıymete binince, artık sağa sola saldırıyorlar.

Okula bile başlamadan, Teksas' la, Tommiks'le beynimi yıkadılar. Elimden gelse, gidip vahşi yerlilerin kafa derisini yüzerdim.

6. filo bahriyelilerini Boğaz'a atanlara kızıyordum. Ama şimdi, o çocukları çok iyi anlıyorum!

Kristof, yumurtayı bir şekilde oturtuyor!

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..