Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '18

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kriter Değişsin Yeter

Kriter Değişsin Yeter
 

salih arıkan


Son yılarda engellilere yönelik sosyal yardımlarda artış var. Ancak bazı sıkıntılarda var.

Üç aylıktan başlayalım. Geçenlerde beni bir anne aradı. Bayramda emekliye yardım ve birçok kazanımdan bahsettikten sonra engellilere ne var dedi. Aslında yılardır çok önemli kazanımlar var. Ama sıkıntılarda var. 2022'deki ailenin geliri baz alınmasa sadece engellinin geliri göz önünde bulunsa arkadaşlarımızın sıkıntıları giderilmiş olacak. Bir engelli aynı zamanda yaşlı. Benim maaşım kesilecek. Bana maaşım için değer veriyorlar durumum ne olacak dedi. Böyle bir gerçeklik var. Adam dokunsan ağlayacak. Evde sigortalı var çalışan var deyip de bu ödenekler kesiliyor ve arkadaşlarımız muhtaç durumuna düşüyor.

Bu maaşlar sosyal yardımlaşma vakıflarından alınarak acaba vakıflar bölge müdürlüğüne tümüyle devredilemez mi çünkü sosyal yardımlaşma diyor ki kişi değil ailesi önemli eee ne olacak. Şimdi engelli alt ve üst soya bakmazsa nafaka davası mı açacak. Lütfen 2022 sayılı yasadan kaynaklı sorunlar çözülsün.

Önceden ne güzel emekli sandığı primsiz ödemeler bu işi organize ediyordu. Sosyal yardımlaşma ailenin gelirini göz önünde tutuyor. Birde bakım meselesi var. Lütfen incelemeciler daha dikkatli olsun. Bu ödenekten faydalanması gereken gerçekten bakıma muhtaç kişilerin alamadığını ve yedi düveli dolaşanlarında bu ödeneği aldığını herkes biliyor.

Bana kızanlar olabilir ben gözü yaşlı bakıma muhtaçların yanındayım. Bazıları tüm sosyal yardımlardan faydalanabilirken bazıları da faydalanamıyor.Zaman zaman maaş kesilmesi ve geri ödemelerde ayrı sorunları beraberinde getiriyor. Acaba tüm sosyal yardımların yerine engelli tazminatı getirilse daha iyimi olur diye düşünüyorum. Örnek. Bir kente özel otobüs işletmesi var. Lafta engelliye bedava. Ne yapıyor kaptan engelliyi gördü mü kapıyı açmıyor yâ da kötü davranıyor. Ver benim engellik tazminatımı bakımdı üç aylıktı bir sürü işlerle kimse uğraşmasın.

Bir de bu yardımları alırken rapor meselesi var ki oda ayrı bir sorun. Her işlemde rapor istendiği için sistem tıkandı. İtiraz ediyorsun bu seferde yine istenmeyen raporlar veriliyor. Sürekli olanlara süreli rapor veriliyor hâlbuki engel durumunu belirtir rapor verilse her işlemde rapor verilmese yâda aile bakanlığının kartları rapor yerine geçse sistem tıkanmaz. Ben görme engelliyim aslında yüzde yüz ama ölçüt değerlendirmelerinden kaynaklı yüzde yüz rapor alamıyorum. Farz edelim benim gören bir eşim var. Dedik ki araba alalım. Alınması gereken rapor yüzde doksan bana verilen rapor %85 yani ben şuan araba alamam yani ötv'den faydalanamam. Gerçi doktorlara ağabey ben araba alacam diye ağlayınca oluyormuş ama böyle şeylere ne gerek var. Ya ÖTV indirimi kriterini değiştir yâda rapor kriterini hakkı veriyormuş gibi yapma.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..