Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kriz gelmiş, neyime

Kriz gelmiş, neyime
 

http://www.sinemalar.com/film/2364/Zugurt-Aga/


Tamtamlar çalmaya başladı.

Ekonomik kriz kapıda ..

Ne yapacağız?

“ Kriz geliyor” diyen çokta, ne yapmamız gerektiğini söyleyen yok!

Her zamanki gibi kriz gelecek mi, gelmeyecek mi, bizi vuracak mı vurmayacak mı? Bekleyeceğiz göreceğiz!

Aydın Boysan’ın katıldığı bir programı izliyorum. Çok fazla konuk var. Olay dönüyor dolaşıyor perhize geliyor.. Boysan’a soruyorlar “kilo vermek isteyenlere ne tavsiye edersiniz?”

Cevap çok kısa geliyor “ Yemeyecekler!

O kadar!

Konu Ekonomiye gelsin diye ağzım açık bekledim. Yanından bile geçmedi.

Boysan’a “ Krizden nasıl kurtuluruz “diye sorsalardı, ne cevap verirdi sizce.

Tahmininim yanıt çok kısa ve anlaşılır olurdu.

Sıkacağız!

***

Param olmadığı ve maaşla çalışan bir adam olduğum için hayatım şimdiye kadar ayaklarımı yorganıma göre uzatmakla geçti. Yorgan kısa geldikçe ben küçüldüm, alışkanlık döşek ne kadar büyük olursa olsun “z” harfi gibi uyuyorum.

Yastık altında Dolarım ve Eurom olmadığı için şimdiye kadar döviz kurlarını hiç takip etmedim.

Çok yakın bir arkadaşımın borsa macerası ayağında don kalmayıncaya kadar devem edince.

Yanımda “ Borsa” dendiğinde salavat getirir oldum.

Hisse senedinin nasıl bir şeye benzediğini ve ne işe yaradığını bilmem.

Öğrenmekte istemiyorum.

“Kriz geliyormuş neyime” yazacağım mahalle baskısından korkuyorum.

***

Dönem dönem isteklerimle ihtiyaçlarımı karıştırdığım saçma sapan işler yaptığım da oldu.

12 ay taksitle yabancı marka ayakkabı da aldım.

24 ay taksitle cep telefonu da...

Kredi kartından nakit çeken delilerden bir tanesi benim. ( Banka reklamı öyle söylüyor)

Serde Trakyalılık olunca horoz bahçede gezsin, ibik el kadar olsun isteniyor da ötüp ötmemesi; Kimsenin umurunda olmuyor.

***

Amerika’da insanlar kriz yüzünden evlerin bakır borularını söküp satmaya başlamış haberiniz olsun.

***

O kadar edebiyat yaptın kriz öncesi faydalı bir şeyler yaz derseniz..

Şimdiden; “sıkın”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..