Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kriz ve üretim...

Kriz ve üretim...
 

Şimdi seçim zamanı…

Böylesi bir zamanda, ekonomik bir krizin iktidara maliyetini düşünebiliyor musunuz?

Bir taraftan kömürler dağıtılıyor. Bir taraftan Gıda maddesi paketleri hazırlanıyor. Diğer bir taraftan Belediyelerce hazırlanan alışveriş çekleri, yandaş marketlerden alışveriş yapmak şartıyla yandaşlara dağıtılırken, krizin zamanı mıydı?

Birde bunun üstüne tuz biber olan, üretim düşüşü ve işçi çıkarmaların zamanı mıydı?

Hele, hele Sanayi üretiminin düşüşü!

Bakın, aylık Sanayi Üretim Endeksi, Ekim ayında ne olmuş?

Sanayi Üretim Endeksi, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8.5 azalış gösterirken, kasım ayı kapasite kullanımında da rekor bir düşüş görülmüş.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıkladığı verilere göre, Aylık Sanayi Üretim Endeksi, Ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8.5 azaldı.

Madencilik sektörü üretimi yüzde 15, 4 artarken(!), imalat sanayinde yüzde 10.3, elektrik, gaz ve su sektöründe de yüzde 1.5 üretim düşüşü yaşanmış.

Öte yandan imalat sanayinde kapasite kullanım oranı, Kasım ayında geçen yılın aynı ayına göre 9.7 puan azalarak yüzde 72.9 düzeyine inmiş.

Kapasite kullanımındaki düşüşte iç pazarda talep yetersizliği yüzde 48.3 ve dış pazarda talep yetersizliği yüzde 27.8 oranında etkili olmuş.

Allah daha beterinden saklasın! Değil mi? Ya birde kriz bizi teğet(!) geçmeseydi? Ya ayaklarımız yere sağlam basmasaydı? Halimiz nice olurdu?

Halka, bedava, ucuz ve kalitesiz kömür dağıtanlardan Allah razı olsun!

Ha bu kalitesiz kömürler havayı mı kirletiyor! O kadarı kadı kızında da bulunur! Gülü seven dikenine de katlanacak! Bedava o kadar kömür, gıda maddesi ve çek dağıtılıyor. İktidar daha ne yapacak!

Siz o kömür, gıda maddesi ve alışveriş çeklerinden alanlardan değil misiniz?

Bu da bir demokrasi klasiği! Çoğunluk ne diyorsa o olacak! Çoğunluğun, aldığı yardımlarla seçtiği bu iktidar, öyle uygun görmüş. Halk da bunu verdiği oylarla desteklemiş! Size konuşacak laf kalmaz!

Hava kirliliği de ne oluyormuş. Bu halk verdiği oylarla ne kirliliklerin üzerine örtmedi mi?

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..