Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Krizde nasıl mutlu olunur?

Krizde nasıl mutlu olunur?
 

Deviantart


Dünyanın içinde bulunduğu ekonomik kriz, analistlere göre 1929 ekonomik bunalımıyla karşılaştırılabilecek boyutta ve etkilerinin ne olacağı ancak birkaç ay içinde net olarak görülebilecek, tamamen normale dönmesi ise 2-3 yılı bulabilecek. Ekonomi, böyle bir bunalıma girerse, bireyler de depresyona girme riskiyle karşı karşıya kalabilir.

Her tarafta olumsuz, iç karartıcı haberler uçarken, etrafımızda döviz kredisi kullanmış, işsiz ya da işini kaybedecek kimseler varken, birden bire fakirleşmiş ve önümüzü göremez durumdayken nasıl mutlu olunur? Hayattan keyif almaya nasıl devam edilir?

Şükretmek

Öncelikle sahip olduklarımız için şükretmeliyiz. Bir eğitim aldıysak ve üniversite bitirdiysek bu ayrıcalıklı özelliğimiz için şükretmeliyiz. İkincisi çocuklarımız varsa, bu en değerli varlıklara sahip olduğumuz için şükretmeliyiz. İyi/kötü kazancımız, gelirimiz varsa şükretmeliyiz.

Yardım etmek

Başkalarına yardım etmek, mutlu olmanın en güzel yollarından biridir. Aciz ve zor günlerimizde bile olsak verebilecek bir şeyimiz olanlara yardım etmek, hayat boyu sürecek bir mutluluktur.

Buna şöyle bir örnek vereceğim;

Üniversitede ve bitirdiğim ilk yıllarda dersleri iyi olan bir öğrenci olduğumdan çevremde ihtiyacı olanlara İngilizce, matematik ve fizik dersi verirdim. Fakat yılların temposu içinde, hafızamın derinliklerine gömülmüş olan bu yardımları, günün birinde hiç ummadığım bir zamanda karşılaştığım bu insanların bana “Sirel abla sen bana İngilizce/fizik çalıştırmıştın” diye hatırlatmasının beni ne kadar mutlu ettiğini tarif edemem. Siz unutsanız bile, iyi insanlar yapılan yardım ve iyilikleri unutmuyorlar.

İhtiyacı olan birine referans olarak iş bulmaya çalışmak, üniversite öğrencilerinin projelerine yardımcı olmak, bir iş arkadaşınızın yaptığı bir konferans organizasyonunda ( geçen ay yaptım) gönüllü olarak yer almak, çevre ya da kadınlar ile ilgili bir sivil toplum örgütünde ya da projede çalışmak sadece emeğimizle gerçekleştirebileceğimiz yardım türleri.

Sağlığı bozulanlara yanında olduğunuzu ve destekçisi olduğunuzu hissettirmek, ilgi ve sevgi göstermek yüksek bir manevi tatmin sağlar.

Spor yapmak

“hareket, kötü ve olumsuz düşüncelerin düşmanıdır” diye bir söz vardır. Her türlü hareket , yürüyüş, koşu, aerobik, bisiklet gibi sporlar bir meditasyon, rahatlama ve stres atma yoludur. Oturup kara kara düşünmek yerine çıkıp yürümek, koşmak iyi bir ilaçtır.

Film izlemek/kitap okumak

Başka insanların hayatlarına dalarak, özgün bir filmin kareleri arasında ya da iyi bir romanın sayfaları arasında kaybolmak, insana pek çok sıkıntıyı unutturur.

Bol bol film izleyin, kitap okuyun!

Dostlarla zaman geçirmek

Bu herkesin krizi ve herkes

“benim işim nasıl etkilenir?”,

“paramı ne yapayım?”

“hangi banka güvenli?”

“dolar ne olacak?”

“hasar ne olur, kriz ne zaman biter?”

Sorularını tartışıp duruyor. Yakın dostlarla bu konularda paylaşmak, fikir alışverişinde bulunmak, dertleşmek her zaman iyi bir rahatlama yoludur.

Fazla karamsar ve umutsuz moda girmeden , tedbiri ve ekonomik tasarrufu elden bırakmadan kendimizi korumaya çalışmalıyız. İnsanın sahip olduğu en önemli sağlık, akıl ve ruh sağlığı ve mutluluğudur. Bu olmadan hayatta yaptığımız hiçbir işten verim alamayız ve çevremize de verici olamayız.

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..