Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '09

 
Kategori
Dünya
 

Krize çözüm: Elbette seks, elbette erotizm, elbette çıplaklık.

Krize çözüm: Elbette seks, elbette erotizm, elbette çıplaklık.
 

Malum kriz var.

Satışlarını artırmak isteyenler için her yol mubah.

Parayı kısarken daha da fazlasını harcamak bu yollardan biri…

Reklam yapmak.

İnsanların ilgisini bir anda çekerek, haberlere oturmak…

Yayılmak.

Sonucunu beklemek.

İngiliz havayolu şirketi Air Lingus da bu yollardan birini denedi.

Günümüzde popüler olan çarpıcı, bilindik reklam taktiğine başvurdu.

İndirimli bilet satışlarını duyurmak için alışılmışın dışında bir yöntem geliştirdi.

İnsanların dikkatini her zaman ve en uzun süre çekenin ne olduğunu araştırdı.

Elbette seksti, elbette erotizmdi, elbette çıplaklıktı.

Göz önünde yapılması en kolay olanını seçti.

Çıplaklık.

Nitekim öyle de oldu.

Kampanya tüm dünyada ses getirdi.

Herkes ucuz biletin yanı sıra bu kampanyayı yapan hava yolu şirketinin adını ezberledi.

Gazeteler, televizyonlar ve diğer basın-yayın araçları yoluyla yalnız çıplaklığı değil reklam şirketinin adını da göz ve kulaklara kazıdılar.

İngiliz İçişleri Bakanlığının mankenlerin fazla soyunmamasını isteyerek, şirketi uyardığı söyleniyor.

Malum, hava soğuk…

Üşüyebilirler.

Üstelik altsız da var, üstsüz de…

Londra’da yapılan bu denemeye meraklı gözlerle izleyenlerin ne düşündüğü bilinmez.

Ancak, şirket yetkilileri satışların artmasını umuyor.

Kriz nedeniyle durgunluk yaşayan firmanın anlaştığı mankenler, bikini ve yokinileriyle bu indirimi duyurmaya çalışıyorlar.

Tutar mı?

Bilinmez.

Etkili olur mu?

Bütün dünya bu olayı konuşuyor…

Londra’nın ortasında çıplak gezen mankenlerin ilgi topladığı söylenebilir.

Ancak bunların kazanca yansıması önemli…

Yine de, ucuz bilet kampanyasının çıplaklıkla ilişkisinin ne olduğunu anlamak pek mümkün değil.

Biletler o kadar ucuz ki, çıplak gitsek bile, vermediğimiz bilet paralarıyla kendimize istediğimiz giysiyi alabiliriz şeklinde mi düşünmemizi istiyorlar?

Reklamı yapan için başkasının düşüncesi pek de önemli değil, önemli olan düşünceyi kafaya girdirmek.

Reyting yani.

Anlaşılan başardı da.

Eğer şirket, reklam başarısını paraya dönüştürebilirse amacına ulaşmış olacak.

Kaynak:

http://tr.skyscanner.com/havayolu_sirketi/havayolu_sirketi-aer-lingus-e%C4%B1.html

http://turkhaberler.net/haber_2/27973.htm

http://www.milliyet.com.tr/

 
Toplam blog
: 340
: 1591
Kayıt tarihi
: 10.03.08
 
 

Basınla ilgili bir kuruluşda çalışmaktayım. Uzun yıllar basınla ilgili konularda danışmanlık yapt..