Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Krize karşı akıllı durmak

Krize karşı akıllı durmak
 

Sürekli bir kriz söylemi, devletlerin el attığı bankalar, bize ne olacak, bu iş bize nasıl yansır sohbetleri, her kafadan bir ses çıkıyor, herkes bir şey diyor.

Kim ne derse desin bu tip kriz dönemlerinde müşteriler değer odaklı, satıcılar nakit odaklı ve çalışanlarda işlerine odaklıdırlar. Yani herkes bir şeyler kaybetmekten korkar.

Yapılması gereken şey basit; bu yeni gerçeklikle yüzleşmek, karşımızdakileri anlamak ve doğru stratejiler geliştirmek. Bugüne kadar krizlerden çıkarılmış çok temel birkaç şey var;

• Krizlerde markaya yapılan yatırım pazar payını ve yatırımın geri dönüşünü artırır.
• Erken al az öde, uzun vadede öde gibi seçenekler satıcıları motive eder.
• Promosyondan çok fiyat düşüşleri müşterileri daha çok etkiler
• Patronlar çalışanlar ve müşterilere daha çok zaman ayırırlar.

Bu doğrultuda firmaların 2009 yılına ilişkin stratejilerinde dikkat etmeleri gerekenler şunlar;

1. Müşteri araştırmaları. Pazar araştırma bütçelerinizi kesmektense müşterilerinizi bu yeni durumda tanımaya çalışmak çok daha önemlidir. Onların krize karşı tepkilerini erkenden bilebilmelisiniz. Müşteriler artık daha ucuzu aramak için daha fazla zaman ayıracaklar, daha fazla pazarlık yapacaklardır. Alışverişten vazgeçmeye daha kolay meyilli olacaklardır. Dünün olması gerekenleri bugünün vazgeçilmezleri olacak. Güvenilir markalar yeni ürün çıkarmaya ve yeni markalar üretmeye yönelecekler.

2. Aile değerlerine odaklanın. Ne zaman kriz olsa köye dönme isteği artar. Bu dönemde çılgın ve niş reklamlardan çok aileye ve güvene dayalı reklamlara yönelmekte fayda vardır. Bireysellikten aileye doğru bir dönüş lazım. Bu tip dönemlerde bayram ziyaretleri, anne-babayı arama oranlarında artış, eve yönelik alışverişlerde artış görülmekte.

3. Pazarlama harcamaları. Sakın reklamı kesmeyin. Hazır akılsız rakipleriniz kesmişken meydanı sakın boş bırakmayın. Bu tip dönemlerde yapılan reklamların geri dönüşü normalinden çok daha yüksektir. Bu dönemde karasız müşteriler bilinen ve güvenilir markalara yöneleceklerdir unutmayın. Reklam bütçeniz aynı kalsa da reklam verme sıklığınızı artırın. Örneğin reklamın süresini kısaltın ama her saat başı reklam çıkıyorsa yarım saatte bir çıksın.

4. Ürün portföyünüz. Gelecek dönemde talep göreceğini düşündüğünüz ürünlerinize odaklanın. Çok amaçlı ürünlerin satışı artacak çünkü alıcılar daha verimli ve daha ucuza aldıklarını düşündükleri ürünlere yönelecekler. Firmalar maliyetlerini gözden geçirdikleri için hem sizden mal alanlar hem de sizin mal aldığınız yerlerde talep daralması olacaktır. Fiyat ve vade ilişkisine çok dikkat edilmelidir. Yeni ürün çıkarma rakipler üzerinde ciddi baskı yaratacaktır.

5. Destekleyiciler.
Bu tip belirsiz dönemlerde kurumlar sermayelerini gereksiz şeylere yatırmak istemezler. Erken al ucuz öde, uzun vadelerde öde gibi avantajların bu dönemde kaçırılmadan değerlendirilmesi yerinde olacaktır. Her ne kadar ucuz kanallara yönelmeyi, öneriyor olsamda yinede mevcut tedarikçilerinizi ve sizi destekleynlerinizi yüz üstü bırakmamalısınız. Sonuçta sizin markanızı kaliteli destekleyicilerinizde belirlemekte. Sadece zayıf tedarikçilerden kurtulmanın satışı ve diğer ekipleri güçlendirmeniz gerekmektedir.

6. Fiyat taktikleri.
Müşteriler en iyi teklifin peşinden koşacaklar. Belki fiyat indirmeniz gerekmiyor ama indirim yada promosyonlarda sınırlandırmaya gideceksiniz. Sürekli müşterileriniz için avantajlı koşullar yaratmak, dha küçük paketlerde uygun fiyatlı ürünlere yöneleceksiniz. İndirim vepromosyondan daha çok fiyatın düşürülmesi müşterinin ilgisini her zaman daha çok çekmiştir unutmayın.

7. Pazar payı. Firmalar çoğu zaman Pazar payını artırmak ama bu tip durumlarda pazarda varolmaya çalışırlar. Yapacağınız her tülü maliyet indirimi yada konsolidasyonda bunun müşteri açısından minimum etkisi olmasına gayret etmelisiniz.

8. Asıl değerlere odaklanın. Bu tip zamanlarda çalışanlarınızın kalıcılığı için eğitimlerine önem verin, onları destekleyin. Firmanızı krizden çıkaracak olanlar yine insanlardır.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..