Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '13

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Krizin gücü

Çok büyük sorunlarla karşılaştığınız zaman ne hissedersiniz? Bir kriz durumunda nasıl tepki verirsiniz?
 
Bu sizin için bir fırsat mı doğurur, yoksa ilgili kişi ya da durumdan kaçınmanızı mı gerektirecek korkunç bir tehdit mi oluşturur? Ekibinizde kriz durumları nasıl sonuçlanır? Bu durumlarla nasıl başa çıkarsınız? Kim sorunu çözer? Ya da sorun çözümsüz kalır ve kriz güvenirliğinizi kaybetmenize mi neden olur?
 
Bu tür sorunlar her gün, her işyerinde çıkabilir; ancak yok sayarak devam etmek bir çözüm değildir. Bunları avantaja ya da dezavantaja dönüştürmek sizin elinizdedir.
 
1. Sorunların çözümü:  Diyelim ki departmanınıza yönelik bir şikayet geldiğinde buna nasıl tepki verirsiniz? Öfkeli yaklaştığınızda kriz sonucunda siz kaybedersiniz. Fakat bunu değerlendirip ekip üyelerine danışıp çözmeye çalıştığınızda çok şeyler kazanabilirsiniz. 
 
2. Ödüllendirme: Ekibinizde sorunları doğru tanımlayanları ödüllendirin. Bu hem ekibinizdeki ilişkileri güçlendirir, hem de ortaya çıkan sorunların görmezden gelinmesini engeller.
 
3. Doğru soruna odaklanmak:  Ekip olarak doğru sorunun ne olduğunu tespit edin. 
 
4. Yüzleşme: Sorunları görmezden gelmeden, kişisel yaşamınızda da sorunlarla ve anlaşmazlıklarla üretken bir şekilde yüzleştiğinizde kazanan siz olursunuz. Bunu deneyin.
 
Tüm bu aşamalar, konfor alanından çıkarak etki alanına girmenize ve farkındalığınızı ortaya koymanıza yardımcı olur. 
 
 
Toplam blog
: 90
: 2169
Kayıt tarihi
: 25.08.11
 
 

Eğitimci, İnsan Kaynakları Uzmanı ve İmaj Danışmanıdır ..