Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
961
 

KT/ Üç gün nasıl geçer?

KT/ Üç gün nasıl geçer?
 

köyden...


Üç gün nasıl geçer?

Değil mi ya, üç günlük bir tatil kapınızda, Cuma akşamı işten çıktınız. Eve gittiniz. Ohh sefalarım olsun, bal-kaymak olsun diyorsunuz.

Bakınız üç gün nasıl geçermiş;

Cuma akşamlarının tek klasiği erkenden uyumaktır. Bilmiyorum ama hafta içi geç yatıp erken kalkmanın yüzünden Cuma akşamlarını genelde koltukta uyuyarak geçiririz ki, sırf bu yüzden misafir gelsin istemeyiz. Misafirin Hanya demesi bizde Konya anlamaya yol açıyordur büyük ihtimalle. Ayakta uyur gezer modunda misafir ağırlamak pek bir çekilmezdir. Duyurulur.

Cumartesi sabah erken yatıp, geç kalkmaktan başınız ağrıyordur, gözünüz elma gibi olmuştur. Ama hâlâ yorgana sarılıyorsunuzdur. Zor bela yataktan kalkıp çay faslına geçilir ki, önce gazete-ekmek töreni yapılır. Öğle olmuştur. Şayet davetsiz misafir gelmemişse, işlere başlayabilmek için Neskahveniz elinizde, siz balkonda geziniyorsunuzdur. İşler bittiğinde sokak macerası başlar; vitrinler gezilir, fiyatlar bakılır… Kıyafet denenir, ayakkabının topuklusu, elbisenin karası makbuldür. Hızma taktırılıp, Orta Asya Türklüğü tescillendirilir. Gözünüzden iki damla yaş akar hepsi o kadar…

Akşama köye gidilir, komşu çaya çağırmıştır, aç gidilir ki, sofrada ne bulunduysa süpürülür; sırf komşu üzülmesin herkes çok beğendi yaptıklarımı desin diye, birkaç bin kalori yüklenilip eve dönülür. Gece yarısı yıldızların şahitliği ile yürüyerek eve dönülür ki, çiğ damlaları ayağınızı ıslatsa da siz çayır çimen çiğnersiniz.

Mutlu bir sabah Pazar sabahı elbette; yeni açan ıhlamur, yasemen ve güllerin, çayırda açan çiçeklerin kokusu ile kızarmış ekmek kokusu uyan der… Uyanırsınız. Anne-Baba eşliğinde bir güzel nazlanılır. Olmazsa olmazlardan biridir elbette… Bilemezsiniz ki, anneniz halıları yıkatacaktır: yıkandı tabii…Akşama diğer komşu köy ekmeği ile tereyağ ikilisi için çağırdığında; eee gönül koyulur mu, gönül koyulur mu” diye hızla giyinilip, soluğu diğer komşuda alırsınız. Yersiniz, yemezseniz olmaz dün akşam eltide yiyen yıldız burada da yemek zorunda… Yer, yer… Sabah tor ile balık avı için sözleşilir komşunun oğullarıyla, amaaan anne ters düz de baksa gidilecek…

Gidildi de… Şalvar, çember, gözlük üçlüsünün yanına birde pembe çiçek takılır ki, romanlar nedir yani… Güle oynaya ırmağa varılır. Torlar serin sulara atılır, çekilir, amanda deryalar, canımda deryalar türküsü söylenir… Çayır çimene uzanılır, güneşin sizi yakmasına izin verilir. Tordan deryalar geldikçe; zıp zıp zıplanır… Yer ateşi yakılır, deryalar temizlenip, çubuklara geçirilir, ateşte döndürülüp kızardıkça… off off isli isli balıklar yenilir… Valla billaa… Sonrasında bahçelerden geçilir, kekik toplanır, yaban çilekleri toplanır, kokusuna aşk duyulup hemen yenilir... Yenilmeyenlere gül yaprakları katılıp reçel yapılır... Valla billa inanın yahu. Bu arada köye giderken fotoğraf makinasının pili kontrol edilmediğinden, hiç bir şey çekilemez ne yazık ki...

Akşama eve dönülür! Sabah işe gelinir, bir fok balığı gibi ayaklarınız geri geri burnunuz yerde sürte sürte... Sonra da bunlar yazılır. Hesap verme namına:))

Üç günün hesabı böyle verilir.

Üç gün nasıl geçer?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Harika geçmiş, doğanın bağrında , tembellikle. Hele torla balık tutma faslı harika. Bir de sen makinanın pilini doldur da öyle git. İsteriz aynısından fotolorı ile birlikte. bana ne...yoksa inanmam valla.başının yanındaki pembe çiçek de olacak illaki. Balıkları da çubuğa geçirilmiş görmek istiyorum, ona göre. Sevgiyle canımın içi

Neşe İleri 
 23.05.2008 14:34
Cevap :
Valla efenimm sizin ölüdenizin yanında onda biri kalıyor ama, bendeniz fakirinde eğlencesi işte tor ile balık avlamak. Komşunun oğlanlarıyla paçayı sıvayıp balık pişirmek:))) Irmağın sesi öyleki uğultudan başka bişey dinleyememek. Pil deidn de akşama Volkan Konak konseri var dur eve giderken pil alim. Çantada geziyor makina pili yok yuh bana ki yuh:))) Aynı balık sefası tekrardan yenilenecek çünkü, çocuklar haftaya yine gel diye bağırıyrlardı peşimden:))))))))))))))))  23.05.2008 16:46
 

değil üç gün.. 4 günüm çok güzel geçti memlekette:))) özlemişim bea.. tekirdağ hudutlarını aşıp da, çanakkale hudutlarına girdiğimiz nasıl da belli oldu.. ahh benim güzel memleketimm!!! taşına topragına gurban oldugum... pazarda şalvar aradım durdum siyah rengin dışında. Bulamadım tabii.. ama, ailemle geçirdiğim dört gün süpperdi Yıldız.. yaz tatilime de az kaldı:)))) eline sağlık.. sevgilerimle..

sema öztürk 
 22.05.2008 22:40
Cevap :
Değil mi ki Anadolu işte böyle bir yer. Çok sevindim gerçekten. Allı güllü şalvar için en kestirme yol sen basmasını alırsın diken varsa diktirirsin ben öyle yaptım.Annem diyarbakırdan gelen fındık işçilerinden öğrenmiş=)))) ha bire evde ne kadar basma varsa bana şalvar dikip duruyor:)))))))) Evet insanın içine işliyor yaz tatili düşncesi bile:))) benden bütütn sevgiler sana abacım.  23.05.2008 8:21
 

gelmedim ya kesin konuştun arkamdan, dua ettin di mi valla benim üç günümün çoğunluğu annem yüzünden evi temizlemekle geçti :(( vallaha hep senin yüzünden. her dolap kaldırışımda, koltuk itişimde, yer süpürüşümde andım seni bilesin :))

beenmaya 
 21.05.2008 14:26
Cevap :
Aynen her ırmağa baktığımda, her çilek ağzıma attığımda aynen seni andım bilesin!!!!  21.05.2008 14:59
 

Bulamam, diğerlerinin hepsi de mevcut...karşı tepe kekik dolu, ıhlamur evin önünde, elimde çay bardağı bir o balkon, bir bu balkon...kuş cıvıltıları hep var, ayyy ne güzel özendim...diyeceğimi sanıyordun, değil mi? -:)))tek eksik balık...evde konserve ton balığı var, onu seyredeyim birazdan...amma geyik oldu sabah sabah...demek köydeydin, yokluğun belli oldu...selamlar-sevgilerrr...

Fatma Köse  
 20.05.2008 12:03
Cevap :
Valla kocaaaa bir ırmak:)) Yeşilin envai tonu, gökyüüznde altın bakışlı güneş... Tek korkumuz kene:)))  20.05.2008 12:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 359
Toplam yorum
: 3043
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 1585
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster