Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '08

     
    Kategori
    Komşuluk
     

    Küçüğü Yok Eden Biz Büyükler

    Küçüğü Yok Eden Biz Büyükler
     

    Geçen akşam iş çıkışı eve dönüyordum her zamanki gibi... yürürken sağıma soluma bakınıyorum eve ne götüreyim bu akşam, ne alsamda sevindirsem kendimi ve evdekileri...

    Yürüyüp geçiyorum önlerinden bakkalın, manavın, fiyatlara bakıyorum tek tek ama hiçbirinden almıyorum çünkü kafamda bol ışıklı, süslü mü süslü, al benisi çok olan süpermarkete girmek var...

    Geziyorum içinde delicesine, tamamen özgür hissediyorum kendimi sanki tüm market benimmiş gibi... ama yürürken birşey fark ediyorum, on dakika önce önünden geçtiğim bakkaldan ve manavdan farklı değil fiyatları... belki 5 belki de 10 kuruş daha düşük... sonra içimden bir ses bu kadar az fiyat farkı olmasına rağmen neden tereddütsüz geldim buraya, neden daha yakın olan bakkaldan almadım ki meyveleri sebzeleri...

    Başladım kendimi soru yağmuruna tutmaya, her gün kapıda karşılaşıp selam verdiğim, gerektiğinde borç aldığım, abi ekmeğin parasını yarın veririm dediğim o bakkalın yerine koydum kendimi ve 3 kuruş için sattığımı anladım bir anda... aslında ben bir düşmanmışım ona hep iyi gününde yanındaymışım ve en küçük paraya bırakmışım onu yarı yolda...

    Oysaki hangi süpermarketten borç isteyebilirsiniz ki veya 5 ytl eksik yarın veririm diyebilirsiniz, diyemezsiniz... ben bir keresinde dediğimde paranızın yettiği kadarını alın gerisini bırakın dediler... işte o anda bakkal amca geldi aklıma beni hiç geri çevirmeyen aramızda paranın değeri olmayan bakkal amca ve ben onu her seferinde en küçük paralara sattığım bakkal amca aslında bizde küçük birer esnafım kendimizce ve biz kendi kendimizi yok ediyoruz... iki gün sonra bakkal üç gün sonra manav kapatıp gidiyor mahallemizden... eyvah ya cebimizde paramız olmazsa ne yapacağız diyorum kendi kendime aç kaldık aççç...

    Ve bu çok kısa ama benim için bir ömür süren sorgulama bitmiş ve bir rüyadan uyanır gibi kendime gelmiştim... demekki küçükleri yok eden büyükler bizmişik... kendi kendimizi sırtımızdan vuruyor kendi kuyumuzu kazıyormuşuz... ve sonrada yine suçlu aramak için çıkıyoruz yollara... oysa bu küçük esnafı yok eden biz büyüklermişiz...

    Ben karar aldım artık küçüklerin yanında olmaya ve onları 3 - 5 kuruşa satmamaya belki iki elma belki 3 mandalina az yerim ama bir bakkal ama bir manav amca kazanırım... ve sizi de kazanmaya davet ediyorum...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 454
    Kayıt tarihi
    : 02.12.08
     
     

    İstanbul'da yaşıyor ve İstanbul' da oturuyorum... Elektrik ve elektronik meslek lisesi mezunu ama ha..