Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '09

 
Kategori
Deneme
 

Küçüğüm

Derin bir sessizliktir ayrılık
Derinden yaralayan kurşun misali
Çok acı çektim, acı benim kaderim
Yolumu kaybettim, kaybettirildim.

Nedendir bilinmez. Dilin lâl olduğu anlara denk gelir ayrılıklar. Kimisi yaşarken konuşmamayı tercih eder, hasret çaldığında kapıyı dile gelir anımsadıkları, anımsayabildikleri. Kimisi biriktirmez içindekileri. Yoklukla yüzyüze geldiğinde ne beyaz bir kağıt derman olur derdine, ne de nefes nefes sigaralar.

Ayrılık çoğu için acının dildeki eş anlamlısı olarak nitelendirilir. Mutluluğun gün görmemiş hazinelerinden yoksun geçirdiği anları acı ile yoğurup melankolinin kucağında bulur kendisini. Artık kolaydır açıklamak olanları. Denedim olmadı denir genelde. Sonra da kader gelir akla. Genelde inanmadıklarını söylerler herşey yolunda iken. Kişi yaratır kendi kaderini en moda repliklerdendir. Nasıl ve ne zaman olmuştur bu değişim ilgilendirmez aslında. Uçurumun kenarında iken dert yanmak için o'na sığınırlar yine. "Acı benim kaderim".

İsyanlar boş, gözyaşı boş
Arkamda kalan sadece
Yalan yanlış, yarım kalmış
Sahte imzalı sevdalar

Farkında olmasalarda en güçlü oldukları anlardır aslında. Verilen çabaların neticesizliği ile yanıp kavrulurken derin bir huzur kaplar yürekleri. İsyanı kendisinedir, bilmez. Akan gözyaşı ile yitirdiği sadece öfkesi değildir. Bunun yanında müthiş bir dinginliktir iliklerinde hissettiği. En zoru ilk birkaç gündür. Sonrası gittikçe kolaylaşır. En zararlı alışkanlıkların bile 21 günde kazanıldığı gibi yine o kadar zamanda bırakıldıklarını keşfeder. İnceden bir pişmanlık çalar kapısını. Geriye dönüp baktığında ilk olmadığı anlar. Yalan yanlış sevdaların altındaki imzaların gerçeklikten uzak olduğunu anlaması için zamana ihtiyacı var sadece.

İnancım yok, umudum yok
Sonunda harcanıyor aşklar
Bari sen üzülme
Git vakit varken küçüğüm.

Zaman her zaman ki sıradanlığı ile ilerlerken yanında inancını ve umudunuda götürdüğünü farkedecektir. Yaptıklarının vebali altında ezilmediği anlarda bu aşkında bozuk paradan farkı olmadığını anlamak canını sıksa da katlanacaktır. Ardından nedenini bilmediği bir iyimserlik tüm hırçınlığını bir kenara itip güçlü kılacaktır onu. Fedakarlık ve feragatın önemini anlayıp elleri ceplerinde uzaklaşacaktır usul usul.

Ne seni ne beni
Hiç uğraştırma
Suçum yok kader bu
Anla, ağlama, ağlatma, utandırma
Böyle olması gerekiyor sevdalım.

Tüm bunların ardından zaman o an olduğunda en zorudur kuru bir elveda ile sıkmak bir eli. Uzadıkça sancısı çekilmez olur. Uzadıkça zorlaşır gözyaşını tutmak kirpiklerin arasında. En iyi temenniler bir önceki geceden ezberlenmiş olsa da tutulur diller. Anlamak, ağlamak. Hepsi için kısa bir an gereklidir. Ve daha önce yaşadığının farkında bile olmadığı o ana neleri sığdırmaktadır şimdi. Gitmek hep zor olmuştur. Ama kaderde var bu değil mi.

Hüzün denilince akla ilk gelen gece olur benim için. Neden bilmiyorum. Ben mi o'na yakışıyorum o'mu bana emin değilim. Ama tamamlayıcı bir yanı olmuştur her zaman. Zihnimde uçuşan kelimeleri tutup tutuşturup bir araya getirdiğim anların birindeyim yine. Arkada eşlik eden bir şarkı. Hatta bu gece eşlik etmekten öteye geçip kısa bir hikaye bile yazdırdı. En azından bir mısranında sizi tutup tutuşturması dileği ile..

Şarkı : Tuna Tabu - Küçüğüm

11/02/09

 
Toplam blog
: 36
: 603
Kayıt tarihi
: 24.03.09
 
 

..