Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '14

 
Kategori
Öykü
 

Küçük adama yazık oldu

Küçük adama yazık oldu
 

Burada işini gördüm.


Elinde gazetesi, okuyarak kaldırımda yürüyordu.  Otobüs bekliyordum. Gelmiyordu. Şehir birazdan yağmura yakalanacaktı. Islanmak istemiyordum. Şimdi derdim kuru kalmaktı. Yanımdan geçip giden adama baktım, ona, kesin gıcıktı. Saçları uzundu, savura savura yürüyordu, rüzgarın onunla dost olması canımı sıkmıştı. Okuduğu gazeteyi de sevmezdim o haberi yaptığı günden beri.

Şimdi ayağı bir şeye takılıp düşecek, orası burası kanayacak, çocuk gibi ağlamaya başlayacak, ben de dayanamayıp anası gibi onu teselli edeceğim; hayır!...

Ardından yürürken buldum beni. Saçı kısa olan, ben, adamın peşindeyim; niyetim ne? Bir köşede kıstırıp ona hesap soracağım, hem bu tavrının hesabın verecek bana, hem o haberin, hem o gazetenin, hem saçının, bilemedin başının...

Resimde gördüğünüz yerin tam çıkışına yakın, sağa çektim onu kolundan yakalayarak, gayet sert. Yumuşak bir adamdı, bakışları onu ele vermişti. İyi bak gözlerime, dedim, iyi dinle söyleyeceklerimi, eğer beni anladığını anlarsam, çekip gidersin, yoksa...

Güldü. Ben bir kadındım, o bir erkek. Erkek erkek güldü yumuşağım. Öyle mi? Çıkart gözlüğünü öyle bak yüzüme, dedim; gerçek miyim, yalan mı? Gözlüğünü eline aldı, alır almaz indirdim yumruğumu yüzünün tam ortasına. Canım, nasıl da canı yandı, kırıldı uzun ince, narin burnu, sesi yankılandı karanlık köşede.

O burnunu yoklarken elinden aldım gezetesini, attım yere, üstünde tepindim, tükürdüm ve bir tekme savurup uzaklaştım oradan. Ardımdan sesini duydum, gitme, diyordu, burada böyle kanarken bırakma beni, gazete önemli değil, akan kanım....

Uzaktan otobüsümün geldiğini gördüm, yağmurun, koştum, yakaladım ikisini de hem ıslak, hem kuru, neticesinde mutlu.

Hah hah haaa!... 

1. Not: O adamı tanırım, kadını da. Adam küçük dünyasında yaşardı küçük küçük. Kadın küçük dünyasına sığmaz taşardı. Taştı, küçük adama yazık oldu.

2. Not:

Otobüs geç kalmıştı

kadın erken gelmişti

adam yavaş yavaş yürüyordu

ağır ağır okuyor

gıcıklık

dönseydi sola kurtulacaktı

dönmedi

belki yağmur o an yağsaydı

yine kurtuluş

yağmadı

kadın adamı burada

bu karanlık köşede yakaladı

vurdu bir defa

hepsi bir

kanadı adam

o günden beri kanar adam

kadın güler gördükçe kanı

hah hah haaa!...

Ş.Y.

 

 

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..