Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '10

 
Kategori
Kitap
 

Küçük arı

Küçük arı
 

‘’Barış, insanların birbirlerine gerçek adlarını söyleyebildikleri bir zamandır.’’

Gerçek adı Udo, yani barış olan göçmen bir kızın, dokuz parmaklı bir kadınının, süper kahraman kostümlü bir ufaklığın ve kimlik buhranında aklını yitiren bir adamın hikayesi Küçük arı.

Kitabın kahramanlarından Sarah ve kocası Nijerya'daki bir otele tatile giderler. Afrikalı iki genç kızın, petrol savaşları sırasında yaşadıkları dramdan kaçışlarıyla bu çiftin yolları çakışır ve hayatları beklenmedik bir şekilde değişir.

Kitabın yazarı Chris Cleave her ne kadar romandaki karakterlerin hayal ürünü olduğunu söyelese de, mülteci merkezlerinde, görüşmüş olduğu ilticacıların iafadelerine dayanılarak oluşturulmuş bir roman Küçük arı.

Bu kitap ile ilgili bir çok yerde, hatta kitabın arka kağpağında, ‘’Lütfen kitap da neler olduğunu anlatmayın, çünkü bütün büyü, olayların akışında.’’ diye bir yazı var. Bu yüzden kitabı çok fazla anlatmayacağım.

Kitap bana doğum günümde hediye edildi. Kitabın ismine, kapağına ve rengine ilk baktığımda sıcacık geldi bana. Güzel bir roman okuyacağımı hissettim hemen. Aslında gerçekten güzel bir kitap ama belki de kitabın sonunun daha farklı bitmesini ümit ettiğim için biraz hayal kırıklığına uğradım. Fakat karakterlerin anlatım şekli, olayların akıcılığı sayesinde gerçekten çok inandırıcı ve mükemmel bir kitap.

Son zamanlarda roman okumanın bana ne faydası olur diye düşünürken, kitabı okudukca gerçekten yaşansın ya da yaşanmasın, dünyanın herhangi bir yerinde ister hayal, ister gerçek olsun yaşama daha farklı bir gözle bakmamı sağladığı için roman okumayı sevdiğimi bir kez daha hisettiren bu kitap kalbinizin bir köşesinde biraz mutluluk biraz da hüzün bırakacak bir hikaye.


Okumanız dileğimle...

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..