Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '06

 
Kategori
Sağlık
 

Küçük bedenin ölümü erken tattı

Küçük bedenin ölümü erken tattı
 

ineternette dolaşırken kan bankaları gibi acaba Türkiye' de de ilik bankası var mı diye baktım. istanbul üniversitesinde böyle bir bankanın olduğunu hatta Türkiye' nin ilk ilik bankası olduğunu öğrendim. Siteyi bayağı bir kurcaladıktan sonra da gönüllü olmaya karar verdim. İlk adım olan formu doldurdum. Hasta için aranan ilik için önce öz kardeşe bakarlarmış çünkü iliğin uyma oranı 1/4, kardeşte olmadığı taktirde yakın akrabalara bakılırmış, en son çare ise ilik bankasında kayıtlı olan gönüllü 25.000 kişiye bakılıyormuş. Talebi kabul edilirde birilerinin hayata dönmesine vesile olursam çok mutlu olacağım.

İlik tutarda sizden alınması lazım görülürse tüm işlemlerden sonra iliği almak için ameliyat da gerekmiyormuş. Aynı kan örneği alır gibi leğen kemiğinizden iliği alıyorlar ve hastaya nakil yapılıyormuş. Hastalık öğrenildiği taktirde kemoterapi gibi diğer işlemler sırasıyla yapılırken son çare olan ilik nakline sıra gelmeden araştırmalar yapılmaya başlanmalıymış. Diğer detaylı bilgileri arama motorundan ilik bankası yazıp öğrenebilirsiniz arkadaşlar.

Televizyonlarda bilboardlarda LÖSEV' in reklamları yapılıyor, herksei yardıma çağırıyorlar. Nerede okuduğumu hatırlamaıyorum ama bir hasta yakınının tedavi için gereken parayı zar zor denkleştirdiğini ama hastahaneye gidecek otobüs parasını bulamadığı yazıyordu. Buradan herkesi duyarlı olmaya çağırıyorum. Organ nakli kadar ilik nakli de önemli. İliğiniz olmuyorsa ve maddi durumunuz iyiyse maddi açıdan destek olalım. Onu da yapamıyorsanız dua edin. Maddiyat kadar ilik kadar dua da lazım çünkü.

Tüm bunları neden yazdım biliyor musunuz?

Teyzemin torunu SENA henüz yedi yaşında hayata veda etti. Almanya' da gördüğü uzun tedavi sonunda uygun ilik bulunamadığı için evvel ki gün bu dünyadan göçüp gitti. Dün gece de cenazesi uçakla Türkiyeye geldi. Ölümü her canlı evet tadacak ama Sena çocukluğunu yaşayamadı, gençliğini yaşayamadı, küçük bedeni ölümü çok erken tattı.

Sena için iliği bulamadık ama başka senalar için birşeyler yapalım.

Duamızdasınız arkadaşlar.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..