Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Küçük bir kızken

Küçük bir kızken
 

Küçük bir kızken upuzun kızıl saçlarım vardı. Hem doğal hem çarpıcı… Alev gibi parlayan.. Bir gün aniden saçlarımı kısacık kestirelim diye tutturdum.. Kestirdik.. Erkek gibi… Çocuk aklımla saçlarım ne kadar az hacim kaplarsa o kadar az dikkat çeker diye düşünmüştüm. Toplumun geneli gibi kahverengi-siyah saçlı olmamak en büyük utanç sebebimdi..

Sınıftan, mahalleden arkadaşlarımın içinde bana göre en iyi kalpli olanları saçlarımın renginden bahsetmeyenlerdi. Görmezden gelenler yani..

Her küçük kız gibi gelinlik giyeceğim günün hayalini kurardım. Düğün kıyafetimin modelini zihnimde tasarlar, nasıl bir gelin olacağımı tahmin etmeye çalışırdım. Ama her seferinde bu hayal , “kızıl saçlı gelin olmaz ki endişesiyle” hayal kırıklığına dönüşürdü. Hiç kızıl saçlı gelin görmemiştim..

Ortaokulda bir müzik öğretmenim vardı… Bir gün, dersin ortasında, aslında güzel bir kızsın dedi, büyüyünce saçlarını da boyatırsın zaten, sorun kalmaz diye ekledi. Toplumun bir bireyi olarak kendilerinden farklı olan saç rengimi kabullenememişti. O sıralar kızıl saç modası ile değişik renkler de dayatılmamıştı..

Saçlarımın rengini değiştirmeme rağmen, hala yolunda gitmeyen bir şeyler var hayatımda.. Toplumun dayattığı gibi olmamızı engelleyen farklılıklarımız bunlar.

Kendimizi kabul ettirebilmek derdiyle vazgeçmeye çalıştığımız bu özelliklerden arındığımızda, kabul ettirecek bir ben ortada kalmayacağını bile bile umutsuzca çırpınıyoruz, çırpındıkça batıyoruz..

Zenginliğimiz olan farklılıklarımıza sahip çıkalım. Farklılıklarımız arttıkça iç dünyamızın , hayatımızın, yeryüzünün renkleneceğini unutmayalım. Tek renk yetseydi biz canlılara, doğa hiç böylesine bir cümbüşü sunar mıydı?

 
Toplam blog
: 26
: 869
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Sadece YAZIYORUM.... ..