Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '17

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
101
 

Küçük işletmelerde, Pazarlama Planı ihtiyacı

Küçük işletmelerde, Pazarlama Planı ihtiyacı
 

Pazarlama, bir işletmenin başarısının önemli bir bileşenidir.
 
Birçok küçük işletme sahipleri pazarlama için neye ihtiyaç duyduklarını bilmiyorlar. Onlar işlerinde uzman kişilerdir, ancak online pazarlama dünyasının değişen dünyasında uzman olmak için zamanları yoktur.
 
Peki ne olur? Stratejik yaklaşım yerine, KOBİ'lerin pazarlama çabaları, manşet düşüncelerinin sonucudur ve bunu gösterirler. Onların pazarlama karması, hane içi ve çevreden alınan taktik ve araçlardan oluşan, parçalanmış bir koleksiyona benziyor. İşler iyi gittiğinde,, işletme sahibi gerçekten neyin dengede gittiğini hangi yönün çalıştığını bilmiyor. Kötü bir günde ise tüm çalışmayı ve pazarlama yatırımını kesmek istiyorlar.
 
Bunlardan herhangi biri tanıdık geliyorsa, bir adım geri atmanızı tavsiye ederim ... ve "geri adım atmanız" stratejik bir pazarlama planı hazırlamanızı gerektirir. Bir pazarlama planı geliştirmek, başarıya ulaşmanın en önemli adımlarından biridir.
 
Bir Rehber Edinin.
 
Bir pazarlama planında işletmeniz için yapması gereken en iyi şey, sizi takip etmek için bir plan hazırlamasıdır. İşletmenizin gidişatı ve oraya nasıl geleceği konusunda sizleri ve ekibinizdeki herkesi aynı yerde tutar.
 
Peki bu kılavuz neye benziyor? Tabii ki özellikler değişecektir, ancak her pazarlama planında bulunması gereken bazı temel bileşenler vardır:
 
Durum Analizi Yapın
 
Bu temelde işinizin anlık görüntüsüdür. Kimsin? Benzersiz satış teklifiniz nedir? Rekabete göre güçlü ve zayıf yönleriniz neler? Bunların hepsi de cevaplamanız gereken sorular.
Hedef Kitleyi Keşfedin:
 
Pazarlamaya başlamadan önce, en iyi müşterilerinizin kimler olduğunu açıkça belirlemeniz gerekir. Bilgileri yaş, cinsiyet, coğrafi yer gibi önemli demografik bilgilerle sıralayablirsiniz.
 
Pazarlama Hedefleri Koyun
 
Hedef belirlemediğinizde pek bir plan olmayacak, değil mi? Hedefleriniz, ne yapmak istediğinizi ve ne zamana kadar istediğini açıkça belirtmelidir.
 
Pazarlama Stratejileri Geliştirin
 
Hedefleriniz; gerçekleşmek istediğiniz şeydir, stratejileriniz ise onları nasıl gerçekleştireceğinizdir.
 
Bütçe Oluşturun
 
İş büyümesi öncelik taşıyorsa, pazarlamanın özel bir bütçesi olmalıdır. Bireysel nakit harcamalarınızı stratejik pazarlama önceliklerinizle uyumlu hale getirmeye hazır olduğunuz toplam yatırımların ana hatlarını çizin. Sizi bir noktada tutar. Pazarlama imkânları, dijital çağda sınırsızdır, dikkatinizin dağılması ve hedeflerinizi gözden kaçırmanız son derece kolaydır. Halihazırda bir pazarlama planı ile, işiniz için en iyi fırsatların hangileri olduğunu hatırlatmak için kolay bir kılavuz olur. İş büyümesini destekleyecek teknolojileri ve uygulamaları kullanarak yolunuzu devam ettirecektir. Bütçenize yardımcı olur. Elbette, işiniz için ücretsiz pazarlama yolları vardır, ancak bu yöntemler yalnızca işletmeniz için o kadar çok şey yapacaktır. Sonuçta Facebook reklamları, yeni kartvizitler veya bir web sitesinin yeniden canlandırılması olsun, biraz nakit çıkarmalısınız. Yukarıda belirtildiği gibi bütçe, sağlam bir pazarlama planının ana bileşenlerinden biridir. Siz küçük bir işletme sahibisiniz, bu nedenle bütçeniz olması ve ona bağlı kalmanızın ne kadar önemli olduğunu bilirsiniz. Pazarlama konusunda da önemlidir, bu nedenle bir pazarlama planı oluşturmak çok kritiktir.
 
Zaman Çizelgeleri Kurun
 
Zamanınızı iyi kullanamadığınızı zaten biliyorsanız, bir pazarlama planı sizin için bir cankurtaran olacak. Kendinizi önemli görevleri yerine getiren biri olarak görmese bile, pazarlama, işinizin diğer alanlarında destek olduğunu göreceksiniz. Genellikle, bir pazarlama planı yaptığınızda belirli sonuçları görmek istediğiniz zamanın bir çizelgesini belirlersiniz. Yine, bu, hangi görevleri tamamlamanız gerektiğini ve ne zaman tamamlamanız gerektiğini söyleyerek hedeflerinize ulaşmanızı sağlamanıza yardımcı olur.
 
Başarıyı Ölçümlendirin
 
Pazarlama planınızda hedefler belirlediğiniz için başarıyı nasıl ölçeceğiniz konusunda bir karşılaştırma kriteri sağladınız. Bu, pazarlama stratejiniz için kritik önem taşır - sonuçlarını ölçmenin bir yolu yoksa, stratejilerinizin nasıl çalıştığını nasıl bileceksiniz? Bir plana sahip olmak, işletmeniz için "başarı" nın nasıl bir şey olduğunu belirler ve kampanyanın sonunda başarılı olup olmadığınızı belirlemenizi sağlar.
 
Bu nedenle bu mesajın temel sorusuna geri dönersek ... Evet. Pazarlama yatırımınızı optimize etmek istiyorsanız mutlaka bir pazarlama planına ihtiyacınız vardır. Bu haftalarınızı almaz ve süslü görünmesi gerekmez, ancak en iyi düşüncenizi vermenizi gerektirir.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 757
Kayıt tarihi
: 06.01.14
 
 

37 yaşında, girişimci, okur, yazar, çiftçi ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster