Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aliye Özüm K GÜNDEMİR

http://blog.milliyet.com.tr/aozumkara

18 Aralık '12

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Küçük kız - baba - çiçekçi

Küçük kız - baba - çiçekçi
 

*Alıntıdır.


 

Küçük bir kız çocuğu; dört en fazla beş yaşında; başında fırfırlı hasır şapkası, gözünde güneş gözlükleri, beyaz eteğinin üzerinde pembe tişörtü babasının elinden tutmuş biraz acele bir yerlere gidiyorlar..
 
Yol kenarında çiçek satan adamı görünce kız babasına bir define bulmuşçasına seslendi;
-Baba! Anneme çiçek alalım mı çok sevinir!
-"Olmaz yavrum" dedi babası; Gözümün ucuyla çaktırmadan bir baktım, maddi durumları iyi gibiydi, yani sorun para değildi...
-"Ama ne olur baba, biliyorum anneler günü değil, ama olsun, mutlu olur çiçekleri görünce"; cümleler tutuk tutuk, ısrarlı, ikna etmeye niyetliydi...
Babadan gelen cevap beni ister istemez güldürdü, hatta o an bu dürüstlüğe bayağ güldüm...
-"Alışır yavrum, olmaz.", "Anneler böyle şeylere alıştırılmamalı"
-"Baba alışmaz, almayız bi daha, bu defa alalım" desede küçük kız babanın cevap gayet netti;
-"Asıl bunu alırsak hep almak zorunda kalırız..." :)
 
Benim önümden yürüyüp giderlerken; kız hala babasının tuttuğu elini sallayarak babayı ikna etmeye çalışıyordu ama duyamadım. Çiçekçi ise çok gerimizde kalmıştı, kız bir sonraki çiçekçiye babayı razı eder mi bilmem, ama inşallah etmiştir, hangi anne küçücük kızının elinden gerçekten istediği için, nedensiz bir çiçek alarak mutlu olmayı haketmiyor ki..!?
 
İstanbul trafiğindeki yolculuğum boyunca aklıma geldikçe, hem istemsiz bir tebessüm oluştu yüzümde, hemde o küçük kızın bu kadar yürekten isteğini sırf anne "çiçeğe alışır ve hep ister" diye redettiği için o babaya, o annenin yerine kırıldım...
---------------
 
Bir babanın o yaştaki çocuğuna bu denli dürüst olması mutlu etse de beni;
O küçücük çocuğun bu dürüstlükle bilinç altında; "Birilerini mutlu etmek istediğimde birşey alırsam buna alışırlar ve benden bunu hep isterler, demekki almamalıyım..." oluşması gerçekten üzücü...
----------------
 
Düşünüyorumda, bir çocuk yetiştirmek gerçekten ne kadar zor, günlük hayatın içinde farkında olmadan neler öğretiyoruz, beynine, bilinçaltına neleri işliyoruz. 
 
Peki biz mutluluklara dair böyle hesaplar yapmaya nasıl başlamışız; bu hale nasıl, ne zaman gelmişiz...
 
 
 
Aliye Özüm KARA
23.08.2011 / İstanbul
 
Toplam blog
: 3
: 270
Kayıt tarihi
: 29.11.12
 
 

Başkent Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Öğretmenliği'nden 2008 yılında mezun oldum, ..