Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Küçük nüans farklılığı!

Küçük nüans farklılığı!
 

Geçenlerde, bir arkadaşımla sohbet ederken, lafın arasında "Küçük nüans farklılığı var." diyor. Arkadaşımın bu cümlesinden sonra, onu cankulağıyla dinledim dersem, yalan olur. Önce uyarmak istemedim ama sonra dayanamadım.

Nüans; küçük fark anlamına gelir. Bir de, "Küçük nüans farklılığı" dersek "Küçük küçük fark farklılığı" demiş oluruz. :)

İyi ki arkadaşımı uyarmışım. İş görüşmesine gidecekmiş ve bu iş için yazılı ve sözlü anlatım becerisi önemliymiş.

Buna benzer bir şey daha yaşamıştım. Ancak bu sefer bir gazete ilanıydı.

"Kurumumuza bayan memure alınacaktır." diyordu.

Memure; "bayan memur" demektir.

"Kurumumuza bayan bayan memur alınacaktır." :))

Gazete ve dergi redaktörlerine (düzeltmenlerine) hayranım(!).

Hoşça kalın...

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..