Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

Küfür ve argoya ceza!

Küfür  ve argoya ceza!
 

Kılavuzu karga olanın...


Simav Kaymakamı ilçede küfür etmeyi ve argoyu yasakladı... 

Bundan böyle çarşıda pazarda, sokakta, dükkanda, kıraathane ve de bilumum halka açık / kapalı mekanda... Küfür müfür eden, argo neyim konuşan cezalandırılacak...! MIŞ 

Ne yalan söyleyeyim, Simav halkı adına üzüldüm... 

Öyle ya... Dilimizin bağrına bağdaş kurmuş küfür/ argo olmadan nası konuşur, annaşır ki insannar dedim. 

Simav halkı, "abondone" eder mi bilinmez. Ya da "ayvayı yedik", "alagra mı edelim" der? 

Simav'da yaşasaydım ne diyeceğimi biliyordum da... 

Neyse... 

Simav halkı adına bi bakalım mı esas gerçeklere. 

Neymiş ...? 

Küfür: sövme/ hakaret 

Argo: Bir toplumda geçerli genel dilden, ama ondan türemiş olan, yalnızca belirli çevrelerde kullanılan, toplumun her kesimince anlaşılmayan, kendine özgü sözcük deyim ve deyişlerden oluşan özel dil. (Ana Britannicca Genel Kültür Ansiklopedisi) 

Bu kadar bilgi yeter mi? Yetmeeez! 

Birilerinin... 

“Argo konuşuyor” eleştirilerine verdiği cevap unutulacak gibi değildir; “Ben halkımın dilini konuşuyorum. Halkımın dili argoysa, ben argo konuşurum. Beni gaza getirmeye çalışıyorlar…” 

Daha sonraları, “öfkenin bir hitabet sanatı” olduğunu da söylemiştir. Bu “halkın dili” veya “hitabet sanatı”ndan bazılarını hatırlayalım:

-Çözüm üretmek gibi bir derdi olmayanlar var. Sadece karanlığa tükürüyorlar, karanlığa taş atıyorlar...

-Kılavuzu karga olanın derler, bilirsiniz…

-Bekara karı boşamak kolay…

-Bunlar sirk cambazı… Bunlar çamur küpünün içinde yaşıyorlar…

-Hayatlarında iki koyun gütmemiş adamlar bunlar...

-Bunların okuryazarlıkları da çok zayıf, geçmişten bu yana kurusıkı yürüyorlar…

-(kafasını göstererek) Burası basmıyor…

-Denktaş hamaset yapıyor. Kendisine cevap vermiyorsak nezaketimizdendir. Git kendi ülkende siyaset yap…

-(Avusturya’nın Ankara Büyükelçisi Marius Calligaris’e) Başbakanınla görüştüm haberin var mı? Bir daha böyle siyaset yaparsanız yanarsınız. Fazla içmedin değil mi?..

-(Mersinli çiftçiye) Ananı da al git, artistlik yapma lan!..

-Vergiyi indiriyoruz, daha da indirebiliriz. Ama alışmış kudurmuştan beterdir…

-Sanki meslek liselilerin hepsi İmam Hatip Liseli anasını satayım…

-Bana da frikik attırıyorlar, iyi frikik atarım…

-Adam gibi adam lazım, bunlar tükürdüğünü yalıyor…

-(Eşi için iş isteyen kadına) Bacım bana söyleme, git bizim hanıma söyle… 

Odatv.com 

Başlık atmada yine hata ettim kanımca. 

Küfre / argoya ceza geldi mi deseydim? 

Abondene et! 

Alagra etmeyin! Ya da... 

Ayvayı yediniz! Ey Simavlılar mı? 

Yok yok... En iyisi Trişkadan tayyare... 

Gülriz Yiğit 

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..