Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küfür olayı insanların terbiyesine bırakılmalı; küfür mü ediyor dön arkanı git

Küfür olayı insanların terbiyesine bırakılmalı; küfür mü ediyor dön arkanı git
 

Söz ile hakaret edilir de hani bu ilkellikleri aşan medeniyetlerde insan zaten medenidir hakaret etmez ya da bunları aşmıştır dert etmez, küfredersin gülüp geçer. Bunu kendisine yapılmış bir suç değil senin terbiyesizliğine verir.

Sözle birine bir başkasını dövmesini, öldürmesini vs söyleyebilirsiniz. Bu durumda suçlu musunuz? Niye suçlu olayım ki? Ağzından çıkan söz için kişiye sorumluluk yüklenemez diyorum. Kişi her şeyi söyleyebilir. Şu anda bir kısım sözler suç ise henüz o medeniyete gelmediğimiz içindir. Allah’a küfretti diye kellesi kesiliyor. Bin kişiye soralım, kesilsin diyen on kişi çıkmaz. Niye kesiliyor o zaman? Kesene bakmak lazım!

Sözden suç olmaz, küfür olsa bile… Yani zaten küfür nedir ki… Bakma gaz veriyorlar, gurur murur. Küfredilen de zaten biraz hak ediyordur. Bana hayatım boyunca belki bir kere küfredilmiştir. Onu da duymasam ne olacak. Küfredenlerin arasında zaten başka meseleler vardır. Yani küfür bile suç olmayabilir. Ben yazılarımda küfrü sadece siz duymuşsanız ve eden de gitmişse duymamazlıktan gelin diyorum.

Söz başka ne yapar ki insana… Yani nasıl zarar verebilir? Ben öyle dedim, sen de böyle de. Ama sizin asla değişmeyen kanunlarınız var değil mi? Tek bir söz için dünyayı yıkarsınız. Cehaletin göstergesidir bu. Ben bana söylenen hiçbir söz için kimseyle kavga etmedim. Benim karşıma çıkanlar melek miydi? Gücüm yetmediği için değil kaldırır bir söz/küfür için ben de birini öldürebilirim. Onursuz da değilim ama söz bu suya yazılır küfreden terbiyesizdir, konuşmayın, muhatap olmayın, konuşmayın, dışlayın. İnsanlıktan nasibi olmayanların terbiyesizliği yüzünden ocaklar sönmesin.  Kanundaki cezası tazminat davası. İspat edemem, etsem de dava açmayı bilmem avukat dünya para, cebimde harç parası yok, dava açsam kazanamam. Adam basar parayı eder küfrü.

Literatürün sözü cezalandırması da bunda etkili. Evrenin çokbilmişleri sözü cezalandırmak gerektiğini düşünüyorlar. Çünkü kavga için neden arıyorlar. (Küfür-hakaret-aşağılama) diye de üçlü bir argüman bulmuşlar. Ayılar küfrediyor, dayılar da çekip vuruyor.

Bazı insanlar kendilerine küfür edilmesinden hoşlanırlar da icabında. Ve küfürsüz bir hayat mümkün değildir.  Ve yaşam müstehcen ise konuşmalarımız da yerine ve zamanına göre müstehcen olabilir. Müstehcenlik hayata renk katar. Yalnız bu işin ayılarını ne yapacağız. Sonuçta müstehcenliğin de bir terbiyesi vardır.

Her konuda konuşamıyorsun, bazı şeyleri söyleyemiyorsun. Hâlbuki insanları eğiteceksin bir de haksızlık yapmayacaksın, hepsi bu. Söz için yargılama kalksa dünyadaki suçlar üçte bir azalır. Sırf söz için savaş bile oluyor. Ve söz/küfür suç olmaktan çıkarılabilir. Yalan söylemek gibi. Kızarız, hoş görmeyiz ama vurup öldürmeyiz de.

Yani belki eskiden yalan söyleyenin dilini kesiyorlardı. Ama bugün böyle bir şey yok. Olmasın da. Söz suçları da bu hale gelebilir. Söz suçlarını cezalandırıyoruz da noluyor sanki. İnsanlar dövüyor, öldürüyor, devlet tazminat veriyor.  Bazıları belki tazminat alayım diye kendisine küfrettiriyordur.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..