Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '08

 
Kategori
Sosyoloji
 

Küfür ve insanları aşağılayıcı kelimeleri neden çok kullanıyor insanımız ?

Çocukken hatırlarım özellikle erkek çocuklarına "Hadi bir küfret de duysunlar. " diyen büyükler daha küçük yaşta dil eğitimi ! verdiklerini sanırlardı. Şimdi de pek farkli olduğunu sanmıyorum. Bir beceri mi küfürlü konuşmak?
Söyleyen kisiye nasıl bir rahatlık veriyor anlayamıyorum.

Özellikle sanal alemde nasıl olsa birbirini görmüyor diye insanların kullandıklarını belden aşağı kelimeleri cümleleri duymak daha da yaygın hale gelmedi mi? Gazete yazılarına yapılan yorumlarda ne yazık ki okumak olası... NEDEN ?

MB de bile başıma geldi bir kez . Üstü kapalı güya kibar dilde yazılmış cümlecikler... Yayınlamadığım için karektersizlikle suçlandım !

Yakın zamanda bir e mail aldım. Bana olan kızgınlığını yazan bir kişi, iki cümlesinden birinde ".OK" kelimesini MOK olarak kullanmıştı. ALDIĞIM EN YÜREK ACITICI ileti idi.

Bir kitapta okumuştum. Yurtdışına giden iki bey trende gördükleri kadınla ilgili konuşmaya başlamışlar tabi herkesin tahmin edeceği seks içerikli küfürleri de ...Kadın trenden inerken "IYI AKŞAMLAR BEYLER " demiş. O iki bey ne düşündü acaba ? Utandıklarını hiç sanmıyorum ."SÖZÜM MECLİSTEN DIŞARI".

Bir benzer olay yurt dışında okurken arkadaşların başına gelmişti. Sınav sonrası sınav soruları ve hocanın acımasızlığını nasıl olsa kimse anlamıyor diye ver yansın edip küfürlü cümlelerle konuşurken bir bayan yaklaşıp "Siz Türksünüz galiba " demiş . Meğer orada doğup büyüyen ama Türkçe'yi bilen bir genç kızmış. Yüzlerinin utançtan kızardığını söylemişti arkadaşın hanımı.

Bu ülkeye geldikten uzun bir süre çocuklar büyüyene kadar yurda dönemedim. Döndüğümde küfür dağarcığımızın yabancı dilden gelen kelimelerle daha da zenginleştiğini ulu orta kullanıldığını gördüm.

Kuşkusuz her dilde Küfür ve karşı cinsi özellikle bayanları aşağılayıcı kelimeler vardır. Ama ben bu ülkenin dilinde küfür içeren kelimeleri öğrenmekten kaçındım eşimden de duymadım ve onun yakınlarından da. Bildiğim tek kelime APTAL anlamına gelen BAKA, yaşadığımın yerin lehçesinde AHO.... Kimseyi aptal olarak nitemek hakkına sahip değilim deyip o kelimeyi de kullanmamaya çalışıyorum. İnsanları incitici aşağılayıcı kelimeleri öğrenmeye niyetim de yok bundan böyle.

Kızgınlığımızı küfürsüz ifade etmenin bir başka yolu mutlaka vardır. Onları bulmaya çalışmak en doğrusu değil mi ?
Eğitimcilerimize çok iş düşüyor. Onların "İŞİMİZ BAŞIMIZDAN AŞKIN " dediklerini duyar gibiyim.

Ben içimden geçenleri hayatımı tehlikeye sokacak derece yükselen tansiyonumla yazdım. Beğenen beğendiği cümleyi kendi cümlesi gibi alsın.

Sürcü lisan ettim ise affola.

Bir özür borçluyum . Editörlerin affına sığınıyorum "sosyoloji "kategorisinde yazdığım için ..Toplum yaşamının bir parçası olduğunu düşündüm.

SAYGILARIMLA .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..