Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küfürler neden "ana" ya yöneliktir

Küfürler neden "ana" ya yöneliktir
 

Ana ( Vikisözlük'ten)


Küfürbazlar neden "anne" ye değil "ana" ya küfür ederler diye sordum kendi kendime, cevap aramaya çalıştım. Her ne kadar bu iki kavram, "çocuğu olan dişi insan" anlamına gelerek özdeşleşiyorsa da, ben, aralarındaki ince farkı buldum. Bu nedenle küfürbazların sövgüleri niçin "ana" ya yönelik olduğunu anladım. Üzüldüm. Çünkü sonuç olarak ha anne ha ana.

Fark: Anne denildiği zaman boyalı, bakımlı, pahalı giyimli, dost veya sosyete eğlencelerine eğilimli, nazik, sevecen, dokunsan kırılacak gibi ince, elinde çeşit çeşit yemek tarifeleri ve de tatil gezilerinin listesi olan kadın.. Avukatı, doktoru, bakıcısı vs. gibi olanakları olan.

Ana ise; genelde kırsal kesimde sağlık, eğitim, barınma, beslenme, giyim, eğlence gibi temel gereksinimlerden yoksun kadın aklıma gelir. Kahır ve acılar yüzünde okunan.. Yüzündeki çizgiler, yaşlı dut ağacının güvdesindeki zikzaklı çizgiler gibi. Rengi de öyle kaverengi. Elleri ayakları nasırlı; çoğu zaman romatizmalı. Buna rağmen aile yaşamını sağlayan ana unsur. Toprakla didişir, eker, biçer, üretir. Ürettiğinin karşılığını bulamayan kadın. Kışa hazırlık yün çorap kazak örer evladına, kocasına, torunlarına. Hastalandığı zaman, hastalığını çoğu zaman etrafa çaktırmaz, tarlada, dağda, çayırda, bayırda çalışan yakınlarına tandır ekmeği ve su götürür. Yakınlarından birisi ağır hastalanınca onu sırtına alıp gider, umut kapısını arar. Bu, anadır. Ana sözünden çıkılmaz. Saygındır, kutsaldır. Her şeyin başıdır, başlangıcıdır.. Kimbilir belki de bu nedenle şu sözcükler, deyimler, vecizeler kullanılmıştır: Ana okul, ana sayfa, ana cadde, ana haber, ana yurt, ana yüreği, ana kucağı, ana sözleşme, anayasa, "yoksulların anası" , "ağlarsa anan ağlar gerisi yalan ağlar", "anasına bak kızını al""

Küfürleri kim icat etmiştir, bilinmez. Küfürlerin kökü, tarihin bilinmez karanlıklara iner. Bu küfürler zamanla küfürbazlar tarafından bilenmiş, keskinleştirilmiş ve kişilerin can damarı olan kadına yöneltilmiştir. Evet, ana, kişilerin can damarıdır. Küfürbazlar bunun bilincinde oldukları için kafasını bozanın can damarında vururlar. Başka bir deyişle, en keskin küfürle "ana" ya oluyor.

Ne yazık ki hepimiz ( az veya çok) bu küfürbazların birer çalışkan öğrencileri gibiyiz!

ŞEMSETTİN MURAT

 
Toplam blog
: 155
: 1573
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Diyarbakır doğumluyum. Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü mezunuyum. Hazro TÖB-DER Şubesi başkanlığını y..