Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kullan at personel

Kullan at personel
 

Yıl 2007 diye başlamak istiyorum yazıma ama..Terminatör 4 senaryosu yazmıyordum. Fakat aynı şeyi anlatmak istiyorum. Neden mi? Neyi mi?

Geçenlerde Türkiye'nin tekstil sektöründe öncü firmalarınından bir markanın grup şirketlerinden birine iş görüşmesine gittim. Üstelik bu firma benim Cv'imi kariyer sitelerinin birinden edinmişti. Buna rağmen içeriye girdiğimde benden oraya ait bit iş başvuru formu doldurmamı istediler. Aynı ellerindeki Cv'ime benzer. Neyse nihayetinde doldurdum ve insan kaynakları müdüresiyle görüşmeye başladık. Kendilerinden ve ne istediklerinden bahsetti, sonra sıra bana geldi ben de anlatmaya başladım, o arada bana bir soru sordu..!
- Daha önceki iş yerinizden neden ayrıldınız?
Olağan bir soruydu..
- Huzursuzdum, sebebi de fabrikadaki kadrolaşmaydı. Departman arkadaşlarım işten çıkarılıyor, yerlerine müdürler geliyor, benimde bunları kabul etmem isteniyordu." dedim.
- Yaptığınız iş ve aldığınız para bunlara rağmen aynı mıydı?
- Evet aynıydı.
- O zaman siz mevki peşinde misiniz?
İşte beni yaralayan bu cümleyi sarfetti. Konuşulanlardan bu mu anlaşılıyor? Her personelin işine bakıp hiç bir kariyer endişesi taşımamasını mı istiyorlardı? Bu nasıl bir zihniyetin sorusuydu!
"Aldığın paraya bak yaptığın işi yap gerisine karışma ve itaat et" kültürüne mi sahiptiler?
-Evet mevki peşindeyim, tabii ben ona kariyer hedefi diyorum. Anlatıklarımın ardından bunu anlıyor olmanızda garipti. Ben kariyer ve geleceğim için çalışırım hiç bir yerde bilgisayar başında bir ömür bilgisayar operatörlüğünü kabül etmem, maaşım ne olursa olsun. Hem ben satılıkta değilim. Maaş verilip pasifize edilemem. Hiç bir şirketinde "Kullan At Personeli Olmayacağım" diyerek konuşmamı sonlandırdım.
O da görüşme toplantısını..

Zamanla değişen şeylerden biri de bu mu acaba? Bu sebeple yazımın başında Terminatör örneğini verdim. İkimiz de değişen dünyada değişen fakat yanlış olanlarla mücadele ediyoruz. Fakat biz ondan kesinlikle daha güçlüyüz. Biz İnsanız.

 
Toplam blog
: 2
: 401
Kayıt tarihi
: 17.09.07
 
 

Merhaba. 1981 Bursa doğumluyum. Ege Üniversitesi Emel Akın M.Y.O 2002 mezunuyum. Şu an tekstil sektö..