Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '19

 
Kategori
Deneme
 

Kültür - Mizah - Eğlence

İyi niyet geliştirmenin değeri...

Efendim...İYİ NİYETLİ OLAN kimseler karşısında gelen kişi, konu, olay, gelişme, durum vs. için ‘iyi şeyleri’ düşündükleri andan sonra bunu güzel fırsata ‘iyilik için’ ellerinden gelenin bir fazlasını da katarak daha büyüğünü yapmak için harekete geçerler. Bu günü kazanca dönüştürmek geleceğe umutla bakmak anlamına gelir tüm ‘iyi niyetli insanlar’ için. Ancak insanın yaptığı tüm işler başından sonuna kadar önce ‘iyi niyet’ sahibi olarak olumlu bakış açısına sahip olmakla ilgilidir. Onun için insan bir şeyi yaparken ve sahip olurken düşüncesi ve hedefi arasındaki doğru orantıyı ‘iyi niyet’ geliştirerek devamında vicdan, adalet, dürüstlük, eşitlik İlkeleri üzerine kurmalıdır. Çünkü ancak ve ancak iyi niyet ve anlayışla başlanılan işin sonu güzel olur ve her şeye ve herkese yararı dokunur.

Günümüz insanının da çağlar boyunca olduğu gibi bugünde ihtiyacı olan temel anlayış tam da  bu olmalı. İyi düşünce, sözler ve davranışlarla hayatı ve dünyayı kendisi ve çevresi için çok daha anlamlı ve yaşanır kılmak hayatı ‘kötü’ olanı bir kenara bırakarak, ‘iyi’ olanı yaşamına katarak ölümcül bir kanser tümörünü çaresiz Aids hastalığını tedavi edici mucizevi ilaç gibi hayatını ve diğer hayatları iyileştirmek olmalıdır. Çağımız bu gibi iyi niyetli, ön yargısız, düşünceli ve olgun insanlara ihtiyaç duymaktadır. Yaşadığımız dünya, birbirini seven sayan değer veren iyi insanlarla çok daha güzel bir yer olacaktır.

 

Akıllı Yahudi

İki adam büyük bir kilisenin önünde dileniyormuş. Birisi elinde ben yahudiyim yazan bir pankart tutuyormuş. Kilise çıkışında insanlar elinde ben yahudiyim yazısını tutan adamı gördükçe inadına karşısındakine para veriyormuş ama öyle böyle değil. Yahudi’yi kıskandırırcasına göstere göstere dolarları karşısındakine veriyormuş. Sonuçta, temiz yüzlü akça pakça bir amca yahudiye yanaşır ve şöyle der:

“ – Evlâdım burası kilise, hristiyanların kutsal yeri sen burada para kazanamazsın.”

Bunun üzerine yahudi kahkahayı başar ve karşısındaki diğer dilenciye döner ve şunu söyler:

“ – Salomon, şuna bak! bize ticareti öğretiyor.”

 

KAYNANA – GELİN

Kaynana gelini alır karşısına.

“ Bak kızım benim üç halim var.

  1. Gülü göğsüme takarsam o gün sinirliyimdir.
  2. Gülü kulağıma takarsam o gün orta halkıyımdır.
  3. Gülü başıma takarsam o gün iyi halliyimdir.

Sıra geline gelir:

“ Bak anne” der:

Benim bir halim var. Sigaramı yakarım, bacak bacak üstüne atarım. Sen gülü popona taksan ben yine bildiğimi yaparım.

Komik Fıkra

  • Dede...!?
  • Efendim...?,.
  • Sen evlenirken ninemden elektrik aldın mı?
  • Yok. Bizim zamanımızda elektrik yoktu...
  • Gaz lambası vardı. Gaza geldim evlendim.

 

 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..