Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kültür, Sanat ve Yerel Yönetimler

Kültür, Sanat ve Yerel Yönetimler
 

Ülkemizde ve şehrimizde en çok ihmal edilen ve değer görmeyen konuların başında kültür ve sanat gelmektedir. Devlet yetkililerimiz zaman zaman yapılan programlarda bunu açık bir şekilde itiraf etmektedirler.

Bu konuda en çok yerel yönetimlere görev düşmektedir. Bunun yanında İlçe Milli Eğitim, Halk Eğitim ve Kütüphane gibi kurumlar da bu konuyu kendilerine dert edinmek zorundadırlar.

İl ve İlçelerde kurulu kültür ve sanat dernekleri, sanatçılar (şair, yazar, tiyatrocu, ressam vs..) bu konuda büyük bir özveri ile bir şeyler yapıyorlar ama hem maddi hem de manevi yönden sıkıntılar büyük. Türkiye genelinde sadece sivil toplum örgütleri ile birkaç belediye ve resmi kurumun dışında kültür ve sanat maalesef hem öksüz hem de garip…

            Adına kültür festivali denilen programlarda bile ‘kültür ve sanat’ çoğu zaman yok! Kültür festivallerinde, kurtuluş günlerinde, bazı milli bayramlarda halkımıza ve gençliğimize (geleceğimize) üçüncü sınıf pop sanatçı(!)ları dayatılmakta, bir çok yanlış adeta enjekte edilmektedir.

            Okullarda yapılan “Yazar Buluşmaları”nın önünde anlamsız bir bürokratik engel, kültürsüzlüğe çanak tutmakta; ehil olmayan idarecilerin korkaklığı çocuklarımıza ışık olabilecek faaliyetleri yok etmektedir.

            Bir, Çocuk Kitapları Yazarı olarak bugüne kadar yaptığım sayısı yüz’leri geçen okul programlarındaki çocukların heyecanını gördüm ve bu güzelliğe şahit oldum. Öğrencilerde heyecan var, Öğretmen arkadaşlarımda heyecan var, çoğu zaman okul idarecilerimizde heyecan var ama maalesef bürokrasimizde o heyecan kalmamış. Öğrencinin adına imzalı kitabın değerini bilenler, o kitabı yıllarca kitaplığının bir köşesinde saklamaktadır.

            Salihli’de bir ilkokula “Okumak Yaşamaktır” isimli proje kapsamında öğrencilere şiir sohbeti için gitmiştim. Sohbetten sonra kitaplarımı imzalamaya başladım. Bir öğrenci geldi ve 20 yıl önce annesine (ilkokulda okurken) imzaladığım bir kitabı gösterdi. Kitap yıpranmış, uçları yırtılmış, iç sayfaları solmuş ve imzalı… Kız “Öğretmenim, bu kitabı anneme imzalamışsınız, aynı sayfaya benim için de bir imza atar mısın?” Baktım, kitap gerçekten tarihi bir değeri var. Kitabı getiren kıza “Bu masadaki kitapların hepsinden birer tane vereyim. Sen bu getirdiğin kitabı bana ver” dedim. Kitabı iki eliyle tutup göğsüne bastırarak “Olmaz” dedi. Çok şaşırdım. Demek ki 20 yıldır adıma imzalı diye saklanan bir kitabın benim için değeri varsa O’nun ve annesinin için de değeri varmış!.. Küçük öğrencimiz o kitabı bana vermedi. ‘Yazar Buluşmaları’ öğrencilerin hayatınd iz bırakıyor. Bu ve bunun gibi bir çok örnek var. Okullarımızda yazarlar öğrencilerle buluşturulmalı ve bu değişik projelerle desteklenmelidir.

            Geçtiğimiz yıl Demirci Belediyesi ilkokul öğrencilerine “Karne Hediyesi” olarak kitap hediye etti. Belediye Başkanı Selami Selçuk kitaplarımdan 2000 adet satın alarak “Demirci Belediyesi’nin Öğrencilerimize Karne Hediyesidir” diye dağıttı.

            Yine Eşme Belediyesi geçtiğimiz yıl yapılan “Kilim Festivali”nde kitaplarımdan bir miktar satın alarak katılımcılara yazarından imzalı “Eşme Belediyesi’nin Bir Kültür Hizmeti” olarak dağıtıldı.

            Üç yıldır katıldığım Denizli Belediyesi Kitap Fuarı’nda Denizli Merkez, İlçeler ve Köyler okulları Belediye ve Valilik desteği ile kitap ve yazarlarla tanışma fırsatı buldular.

            Bunlar ‘Kültür ve Sanat’ adına yapılan nadir faaliyetlerden birkaçı…

            Yaklaşan Mahalli Seçimlerde adayların “Kültür ve Sanat”a daha çok ilgi göstermeleri ve daha çok destek vermeleri ümidi ve temennisiyle…

            “Kültür ve Sanata Destek, Aydınlık Geleceğimizdir.”

 

            Gündüz Aydın

 

 
Toplam blog
: 51
: 174
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Emekli öğretmen, şair, yazar ve gazeteci. Geniş bilgi için (www.gunduzaydin.com) ..