Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

Kültür Bakanı Günay, İçten mi Konuşuyor?

Kültür Bakanı Günay, İçten mi Konuşuyor?
 





Siyasette “ağlama”, “iyi polis” rolüne bürünme, her dönemde vardır. Bu dönemde de, bunun başını AKP’liler çekiyor. Bırakalım alt düzeydekileri, üsttekiler, diyelim bakanlar, bu rolü, çok güzel oynuyorlar.

Kültür Bakanı Ertuğrul Günay da, başka kültürden gelmesine karşın, bu rolü, tiyatro sanatçılarına “taş çıkartacak” düzeyde oynuyor.

Ağladığı oluyor!

İzmir’de kimi ilçe belediyeleri ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’ndeki polis baskını üzerine konuşurken, “iyi polis” rolünü üstlendi:

“Soruşturmada olan bir konuyla ilgili önyargı ifade etmek istemem, ama zamanlamanın uygun olmadığını ben de düşünüyorum.”

Zamanlama niye yanlış?

“Hemen seçim eşiğinde biz son derece diyalog içinde İzmir ile ilgili fikirlerimizi söylediğimiz ortam içinde seçime gitmeyi amaçlarken ve buna çalışırken, böyle yeni bir tartışmanın, çeşitli çekişmelere vesile olacak bir tartışmanın ortaya çıkmış olmasından, yüksek sesle ifade ediyorum: Rahatsızım, rahatsızlık duyuyorum.”

Ayrıca, “gereken dikkatin, özenin gösterilmesini, soruşturmada görev alan emniyet birimlerinden rica ettim” diyor.

Gördünüz mü, “emniyet birimlerin”den rica ediliyor.

Oysa polis, savcılığın emriyle görevini yapıyor.

Demek ki, Günay’ın “gereken dikkatin, özenin gösterilmemesi” gibi bir kaygısı var. Yoksa, durduk yerde niye böyle bir “rica”da bulunsun?

Siz, bu “rica”yı, dilediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz, ben bunu, oy beklediği sol seçmene şirin görünme gösterisi olarak görüyorum!

Günay, “altını çizerek”, son noktayı koyuyor:

“Bu zamanlamadan rahatsızlık duydum.''

Ekrandaki görüntüye bakınca, o alışık olduğumuz, “kendine özgü” gülümseme yok.

Günay, çok üzgün!

*****

Günay, İzmir’de AKP’nin adayı olmasaydı, sözgelimi İzmir’e şöyle bir uğramış olsaydı, yine aynı biçimde konuşuyor muydu?

Sanıyorum!

O zamanki konumu, “rolü”ne uygun düşmezdi.



TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..