Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '08

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Kültür çatışması

Uzun yillar cesitli ulkelerde bulundum. Turk insani Avrupadaki nasil biliniyor ?
Cok merak ettigim ve uzun yillar arastirdigim bir konudur. Avrupa veya diger ulkelerde calisan yada ogrenim goren vatandaslarimizin kultur sokuna maruz kalmadiklari soylenemez.

Basimdan gecen bir olayi aktarmak istiyorum. Bir gun en iyi gorustugum is arkadaslarimdan biri olan Alex bana bir Turk ogrencinin gecen aksam cok buyuk bir pot kirdigini, herkesin cok buyuk tepkisini cektigini ve hatta onun konustugu Fransiz kizin aglayarak bari terk ettigi soylediginde: ne yaptigini sormadim, tahmin etmeye calistim.

"Fransiz kizin omuzuna arkasindan eli ile mi dokundu ? Alex cevap verdi "no"

"Goz temasini asiri olarak mi kullandi" Alex cevap verdi "no" "Ulkemizde bazi kisiler hic tanimadigi insanlara ozellikle Turistlere 180 derecelik gorus alanlarindan uzaklasana kadar goz temasinindan kacinmiyorlar. Bunu pratik te yasamak isteyen, Marmaris kapali carsi civarinda bir iki saat, bir saatlik uzaklikta Rodosa da ugrayarak; bu goz ile rahatsiz etmenin maalesef bizlere ozgu bir aliskanlik oldugunu anlayacaktir ."

Her neyse tahmin edemedigim olay nihayet Alex in aciklamasi ile son buldu.
Dil kursunda tanisan bu grup bazen bar da bulusuyorlar, bazilari ulkelerine tatile gidiyor ve tekrar geri donuyorlar. Bizim Turk kizimiz tatilden dondukten sonra Fransiz arkadasina "Gormeyeli bayagi kilo almissin ""diyor ... Alex dahil herkes kizin aglamasindan etkilenerek bardan uzaklasiyor. Alex e bunun Turk kulturunde " saglikli olmanin ifadesi anlamina gelen bir espri oldugunu " uzun uzun anlatmis olmama ragmen, kizimizin tekrar o gruba kabul edilmesini saglayamadim.

 
Toplam blog
: 13
: 1116
Kayıt tarihi
: 11.01.08
 
 

1962 Bandirma dogumluyum. Endustri meslek lisesi mezunuyum. Yillardir cok merak ettigim Sovyetler bi..