Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Kültürel yozlaşma

Başlığa bakıp çok derin bir sosyolojik tahlil yapacağımı sanmayın...

Bir yaşantım ile konuya girmek istiyorum: “Bu bayram da toplu taşıma araçlarının bazıları ücretsizdi. Ben de bunu fırsat bilerek uzun zamandır düşündüğüm gözlem-araştırmamı yapmaya karar verdim. Belediye otobüsüne bindim. Otobüs dolu idi ve ayakta bile yer yoktu. Birkaç açıdan gözlem yapıyordum kendime göre… Bir sonraki durakta yaşlı bir amca otobüse bindi. Yaşlı, ayakta zor duruyordu. Ben oturan gençlerin yer vermesini bekliyordum. Maalesef beklediğim olmadı. Birkaç dakika sonra nihayet genç biri yer verdi. Genç dediysem, yaşlıya göre genç yoksa ellili yaşlarda bir bayandı. Yaşlı adam destekle boşalan koltuğa on üç on dört yaşlarındaki delikanlının yanına oturdu…”

Eskiden büyüklerimiz ve öğretmenlerimiz “Büyüklere saygılı olun, küçükleri sevin, yaşlılara yer verin…” gibi nasihatlerde bulundukları zaman o nasihatler bize ödev gibi gelirdi ve hemen uygulardık. Şimdiki gençler için bu nasihatler “kafa şişirme, çene çalma, lakırdı…” olarak gelebilmektedir. Her sabah okunan “And”ımızın “büyüklerimi saymak, küçükleri sevmek” in alamı kalmadı mı yoksa…

Ben bazı gelenek, görenek, örf ve adetlerimizin var olmasını hep savunmuşumdur. Hatta bazı kültürel değerlerimiz sıkı sıkı yaşanmalıdır bana göre. Bizi biz yapan ve toplumu bir arada tutan bağlar da bu değerlerimizdir. Kültürel değerlerimizin yaşanmasının azalması zamanla vatan, devlet, bayrak vb sevgisinin de azalacağı kaygısını taşımaktayım…

Bazen bize çok anlamsız gelen bazı kültürel değerlerimiz onu kaybedince daha iyi anlaşılmaktadır. Basit olarak görünen bir yer verme olayı, yaşlıların ayakta olduğu gençlerin oturduğu bir otobüs sahnesi hayal edilince ne kadar acı görünmektedir….

Kültürel değerlerin kazandırılması da her eğitimde olduğu gibi 0-6 yaşta kazandırılmalıdır çocuğa. Bu değerler çocuğa kazandırılmaya çalışılırken körü körüne değil anlamlı bir şekilde anlatılmalıdır; çocuğun mantığına uymalıdır. Çocuk bu değerleri sevmeli, uygulamada hoşlanmalıdır. Zorla, zorunlu yapılan bazı hareketler çocuğu o değerlere karşı asi yapar ve ilk fırsatta tersi için çaba sarfeder. Hele hele gençlikte ise değerlere baş kaldırı başlar… Ve sonuçta toplumla ters düşen, içinde yaşadığı toplum ile yabancılaşan, her türlü kültürel değere asi olan gençlerin yetişmesi kaçınılmaz olmaktadır…

İnsanları kenetlenmiş mutlu bir toplum dileğimle…

 
Toplam blog
: 23
: 1432
Kayıt tarihi
: 08.12.06
 
 

1976 yılında Elazığ'ın Baskil ilçesinin Beşbölük Köyünde doğdu. İlköğretimi Baskil Yatılı İlköğre..