Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '15

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Kültürün Müdürü...

Kültürün Müdürü...
 

     Kültürün Bakanı olsun mu, olmasın mı tartışması hep yapıla gelir…

Ünlü Felsefecimiz Nermi Uygur, “Kültür” sözcüğü ile “bakan “ sözcüğünün oluşturduğu kavramı çelişmeli bir bileşik olarak görür. Uygur: “Kültürü yaratandan daha yüksek düzeyde bir yetkili olamaz. Kültür Bakanı olmadan da olur, Kültür Bakanlığı ülkeye yarardan çok zarar verir.” Der.

Kültürel değerler dediğimiz zaman, neye, kime, hangi anlayışa göre değerli olduğu veya olmadığı hep tartışılır… Dünün kültürel değerleri, bugünün değerleri olmayabilir veya dünün değerini yitirmiş, çağını tamamlamış kültürel yapıları siyasiler inançları uğruna tekrar topluma dayatabilirler…

     Her neyse gelelim Didim ilçemize. Didim Belediyemize yeni bir Kültür Müdürü atandı.

Didim Belediyemizin Karadeniz kokan havasına, bir Karadeniz dalgası daha çarptı. Espriden de anlayacağınız gibi yeni Kültür Müdürümüz, Karadeniz Bölgemizin güzel ili Ordu’dan…

Karadeniz’in veya Karadenizli olmanın bu çekim gücü, Didim ilçemize önemli değerleri çekiyor gibi…

Kültür Müdürleri, Belediyelerimizde ne gibi işler yapar öteden beri hep merak eder dururuz…

Her ne kadar bu müdürlüğün adı “Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüyse de; kısaca “Kültür Müdürlüğü deniyor… Bence bu müdürlüğün adı “Sosyal İşler Müdürlüğü”olsa daha iyi olur… Kültürün Müdürünün olmayacağını düşünenlerdenim… Tüm Didim’i kucaklayacak bir kültürel yapı, Didim’in çeşitlilik yapısı gereği yoktur… Bu çeşitliliğin süreç içinde bir Didimlilik olgusu içinde “Didim’e özgü kültürel bir doku” oluşturacağına inanıyorum… Onun için mevcut yapıya müdahaleci, bir bölge veya mezhep kültürünü öne çıkaracak anlayış, Didim’in mevcut dokusuna zarar verebilir… Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi Karadenizliler, Denizliler, Samsunlular, Güneydoğulular gibi derneklerin de Didim’in bu yapısına zarar verdiğini düşünüyorum… Didimlilik ortak paydası içinde ilerleyen süreçte mevcut yapıyla kaynaşan Didim'e özgü bir Kültürel dokusu oluşabilir… Zaten kültür müdahaleci anlayışla oluşmaz. Kültürü halk yaratır…

     Didim, Tüm illerimizden ve 50’ye yakın ülkeden göç alarak nüfusu hızla artan bir ilçemiz…

Bu açıdan baktığımız zaman Didim ilçemizin Kültürel dokusu bir çeşitliliği gösteriyor…

Bu çeşitlilikten de, Didimliler olarak çok mutluyuz… Hoşgörü ortamının bozulmaması en büyük dileğimizdir… En büyük korkumuz, bir kültürün daha öne çıkarılarak, hoşgörü ortamının bozulmasıdır… Bu açıdan yeni Kültür Müdürümüze önemli görevler düşmektedir.

Kültür Müdürümüz Naşit Oskay’ın atanmasının bir bölgecilik –Karadenizlilik- ataması gibi görülmemesini de diliyorum…

Kültür ve Sosyal İşler Müdürümüze başarılar diliyorum…

 

 

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..