Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '09

 
Kategori
Deneme
 

Kum saati ve kül kedisi (bölüm1)

Kum saati ve kül kedisi (bölüm1)
 

karalama:tunç


Dalgaların sesleri süzülüyordu açık pencereden içeri, zihnim geceden kalma, boğazımda anason kokusu, dudaklarımın da tuz tadı. Hangisinin daha tuzlu olduğunun çözümlemesini yapmak yerine tekrar öptüm, terli sırtından ve çıktım o uyurken kiraladığımız yataktan. Sırt…

‘güzel yosmam, uyurken daha da güzelsin.’

Odanın görüntüsü o kadar sade ve sıradandı ki, yıllar sonra bugün aklıma geldiğinde hatırlayacağım tek şey yatakta paylaştığımız anlardan ibaretti. Sahi dün gece uyuduğum kimdi…

‘külkedisi’

Depozitosu ödenmiş aşkların, zamansız misafiri. Öpülesi cehennemin karşı koyulmaz kraliçesi. Öpülesi… Cehennemi…

‘ah Tunç! Yanacaksın.’

Ödenmemiş vergi ve trafik cezalarınız varsa yolculuklarda otobanları tercih etmelisiniz. Şehir içinde yakalanmanız an meselesidir birde evraklar diye seslenen biri olursa yandınız. Belki, bir ihtimal, ahlaki değer derecesine göre sesin sahibine rüşvet teklif etme durumunuz söz konusu olsa da, aldatılmış bir kadını rüşvetle kandıramazsınız. Bir kadını aldatmak kıyamete açılan kapıyı aralamaktır. Kafanızda kask olmadan BMW k1200r ile saatte 280 km yapmaktır. İşe geç kalma nedeninizin patronun karısıyla aşk yapmak olması ve patronunuzun bu durumu öğrenerek sizi odasına çağırması ve aralık masa çekmecesinde bir silah olma ihtimalinde bile yırtma payınız vardır; ikna yeteneğinize bağlı. Ama bir kadına ihanet, cezasız kalmayacak bir eylemdir. Ödenmemiş vergi cezaları ve hatalı sollama, yanlış yere park etme, hız ihlalinden dolayı bu kadar kesilmiş makbuza sahipken, yine; sıradan bir otel odasının ortasında dikilmiş, kim olduğumu hatırlamaya çalışıyordum… Bir kadına ihanet cezasız kalmayacak bir eylemken, hayatımda bu kadar kadının olması ve hiç birinin cellâtlığa soyunmaması…

‘soyunmaması mı?’

Hiç birinin yaşadığı anlara sahip çıkma ihtimalinin olmaması. Ait olmak, sahip çıkmak.

‘Hey burada odanın ortasında beyni anason kokusuyla uyuşmuş, geceden kalma küf kokusuna sahip, sırtında tırnak izleri olan, kimliğini yitirmiş bir adam var. Kimin bu kardeşim, görüntü kirliliğine neden oluyor, perspektifi bozuyor. Kardeş kimin elinden tutupda geldin; kayboldun. Etiketin, sahibin yok mu senin. Yâda soyadını taşıyan bir aşk evliliğin. Nerde olduğunu merak eden kıskanç bir sevgilin. Konuşamıyor musun şıştt kardeş sana diyorum!. ‘

Yok. Bir erkek olarak zirve olimpiyatlarında rekorlar kırarken, madalyalarım federasyon tarafından kabul görmüyordu. Derecelerim sahteydi, kupalarım görsellikten ibaret, ruhu kaplayan et.

‘Yanacaksın Tunç! Devam et’

İki gündür bir sahil kenarında konuklamama rağmen, güneş görmeyen tenim hala beyazdı. Bir gece ay ışığında yüzmüştüm, yüzlerce deniz kızı gördüm, büyük diye adlandırılan şişelerden süzüldüm. Bir önceki gecenin tekrarı olarak sıradan bir odada öldüm…

‘Sigara’
Ve soğuk bir bira kahvaltı niyetine…

— Hayatım ne yapıyorsun odanın ortasında
— Sigara; sigarayı bulmaya çalışıyorum
— Hadi gel, uyuyalım biraz daha, sana sarılmak istiyorum
— Net; maillerime bakmalıyım. Ayık kal geliyorum…

Sanal sevişmelerim, süper kahraman kostümlerim, şiirlerim. Satırlarda oluşan kimliğim. Parmak izlerine sahip bir beden, ayılamamış düşüncelerim, sigaramı yaktım artık sörfe hazır bir haldeyim. Teknolojinin her yere ulaşması, yüzyılın başarısı. Peki, faturası. Kullanıcısına göre değişkenlik gösteriyor. Kullanım amacın seni içine sürüklüyor. Hadi açtım tuşunu sıradan hayatıma fanteziler kat, bana sınırı olmayan dünyalar yarat.

‘yeni ileti’
… biletim var, eğer tanımadığın bir bayanla konsere gitmek istersen, gidebiliriz. Telefonum…

Konser, bilet… Bayan = Hatun… Biriyle konsere mi gitmem gerekiyordu. İyide sen kimdin. ‘Tanımadığın bir bayan… ‘ iyide hayatımda ki kaç kişiyi tanıyorum ki. Sanırım konseri kaçırdım ki birazdan yatağa döneceğimi düşünürsek, uyku, muzurluk, şehre varış mesafesi… Zamanında yetişemem, ayrıca uyuyan bir kadını hemen organize edip yola çıkaramazsın. Bunu hiçbir erkek başaramaz.

‘uyuyan!’

-İnanamıyorum sana, iki günlüğüne şehirden kaçıyorum hala yanında bilgisayar
-Hatun maillere bakıyorum
-Sürtüklerimi takip ediyorum desene şuna
-Biri senin için sürtük dese hoşuna gider miydi
-Demiyor mu diğerleri sanki ayrıca olmasam seninle olmazdım.
-Hadi yatağa dönelim
-Yani…

‘konser’

Depozitosu ödenmiş bir aşksa yaşadığınız an profesyonel olmalısınız. Ki yargılanma söz konusu. Talimatlara uymadığınız gün, hayati tehlike arz eder. Büyüleyici sözlere sahip, çingene ruhlu tanrıçanız, çingene olur. Cümle arası idamınız söz konusudur. Memnuniyetin geri dönüşümü sizi etiketlere sahip bir marka yapacaktır. Kısaca konser yatar dostum.

‘ya o beklediğin kişiyse. OYSA! ‘

Sıradan bir otel odasında, külkedisiyle, dans ediyordum, yine. Dalgaların sesleri süzülüyordu açık pencereden içeri, zihnim geceden kalma, boğazımda anason kokusu, dudaklarımın da tuz tadı. Beklide bırakmalıydım artık, kimliksiz yaşadığım bu hayatı.

‘… biletim var, eğer tanımadığın bir bayanla konsere gitmek istersen, gidebiliriz…

Devam edecek…

 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..