Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '06

 
Kategori
Fotoğraf
 

Kumda oynamanın yaşı yoktur

Kumda oynamanın yaşı yoktur
 

Kumdan kuleler yapardım. İnce kumu sulu sulu avucuma alır, azar azar akıtıp en yüksek kuleler yapmaya çalışırdım. En yüksek kuleler için kumdaki su oranı çok önemliydi, çok sulu da olsa, kuru da olsa olmazdı. Kuleler bir süre ayakta kalır, ya bir dalga alır giderdi, ya dikkatsiz birinin ayakları altında ezilirdi ya da güneş kurutunca kendi kendine dağılırdı. Ertesi güne kalmış kulelerimiz hiç olmazdı.

Çocukluk yıllarımdı, denize giderken kova, kürek gibi gereçler götürmek gibi alışkanlıklarımız yoktu. Yalnızca toplarımız olurdu, şişirir suda oynardık. Topu rüzgar uçurunca peşinden koşup yakalama görevi biz çocuklara düşerdi.

Kırk yıl sonra deniz kıyısında çocukların kovası elime geçince kumla doldurup özenle çıkartarak sıra sıra dizdim. Kovanın içine koyduğum kumun kuleler yaptığım kuma göre daha kuru olması gerektiğini birkaç başarısız denemeden sonra öğrendim. Çocukluk yıllarında öğrendiğim birşey daha vardı, kumdan yaptığımız eserlerin ömrü çok kısa olurdu. O zamanlar fotoğraf makineleriyle yalnızca insan fotoğrafları çekilirdi. Şimdi o alışkanlık gerilerde kalmıştı ve o kısa zamanda kumdan eserlerin fotoğraflarını çekip ömürlerini uzattım.

Kışta, baharda deniz kıyısında dolaşırken kumda oynamanın da yollarını bulmuştuk. Doksanların sonlarıydı, Çağla ve Sıla daha çok küçüklerdi. Abana sahilinde kumların üzerine büyük çakıl taşlarıyla adlarını yazıp fotoğraflarını çekmiştik. O zamanlar dijital makineler yoktu. O kadar uğraşıp taşlarla yazdığımız yazıları okumanın olanaksız olduğunu fotoğraflar tabedildikten sonra görünce hayal kırıklığına uğramıştık.

Kumda yarattığınız eserlerin fotoğraflarını çekmenizi size de öneriyorum, ancak kumlu yerlerde fotoğraf çekerken dikkatli olun. Fotoğraf makinelerinin en büyük düşmanı ince kumlardır. Fotoğraf makinesinin içine kaçabilecek kumlar makinenizi çalışmaz hale getirebilir. Ellerinizin kumlu olmamasına ve makineyi açıkta bırakmamaya özen gösterin.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..