Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '13

 
Kategori
Anılar
 

Kunduracı Kadir Usta ve “ Gönül sana tapalı”

Kunduracı Kadir Usta ve “ Gönül sana tapalı”
 

Gönül sana tapalı. Kapın bana kapalı. Şaşırmışım yolumu. Bu sevdaya sapalı. Susayan ırmak arar. Olmaz sevende karar. Güzelleri olmazsa. Bu dünya neye yarar. Fuat Hulusi Demirelli


Ben çocukken…

Aslında hiç sevmem ben demeyi de.  

Ne yazık ki yanımda kimse yok, biz diyemiyorum…

Ama bir de kendim var ya bilmem ki biz denir mi?

Neyse…

Ben ve kendim, İlkokul çağlarında. ( O zamanlar nedense eğitimde 4+4+4= falan, filan, fiş-mekan yoktu.

Eğitim bas baya; İlkokul, Orta, Lise ve ya İlkokul, sonra Sanat Enstitüsü bilirdik…

Ben ve kendim ilkokula tamı tamına yedi yaşında gittim. ( Baya geç kaldım herhalde!..)

Birkaç sene sonra biraz palazlanınca yazları her çocuk gibi çeşitli esnaflara, babamız ve ya amcamız tarafından çırak verilirdik, itiraz ayak direme nafile… Sözlerinden dışarı çıkmaya korkardık.

İşte böyle bir yaz tatilinde beni, akraba amcamların fabrika bürosu olarak şehrin içindeki mağaza yakınındaki bir kunduracıya çırak verdiler.

Kunduracı Kadir usta:

Sakin, sessiz başı hep göğüs hizasında, işlediği kunduralara baka baka biraz öne eğik çalışırdı.

Ve de rafta duran radyodan zaman zaman dinlediği ( Gönül sana tapalı) şarkısını dinlerken mahzunlaşırdı.

Ben pek anlam veremezdim…

Kadir usta bir gün yine böyle dalgın bir şekilde, bu şarkıyı dinlerken, bir anda. “Şahin oğlum, senden bir şey istesem yapar mısın. “ dedi. “ Sizin mahallede komşunuz Salih ustanın torunu olan küçük kızımı ne olur bir gün bana getir, çok özledim…” Ağlamaklı bir şekilde, benden eşinden ayrı yaşadığı kızını getirmemi istedi.

Salih amca: Aydın’da meyan kökü işleyen ( Forbes piyan fabrikası ) baş ustası idi. (Şimdi birçok fabrika gibi yerinde yeller esiyor. )

Bizim Kadir usta onun kızıyla evlenip bir süre sonra ayrıldığını biliyordum.

Ama kızını ona göstermediklerine hiçbir anlam veremiyordum.

Ben o yaşlarda çocuk halimle ustanın bu isteğini bir türlü yerine getiremedim.

Her halde ben de bir yerde çocuk halimle olayı kavrayamamış olabilirim.

Usta, karısından ayrı olup, çocuğunu görememenin üzüntüsünü yaşıyordu, hep o şarkının nağmelerinde.

Ben yıllar yılı Kadir ustanın bu arzusunu yerine getirememenin üzüntüsünü, bu şarkıyı her dinlediğimde tekrar yaşıyorum…

 

http://www.turksanatmuzigi.org/sarki/g/2094-gonul-sana-tapali

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..